Google Adwords

Spam z Google Adwords?

Wg autora strony aukcje.org autoresponder polskiego Supportu Google AdWords rozsy�a spam: na ka�de zadane dowolne pytanie dostajemy jako odpowied� niechcian� (?) informacj� handlow�. Autor tekstu

Wg autora strony aukcje.org autoresponder polskiego Supportu Google AdWords rozsy�a spam: na ka�de zadane dowolne pytanie dostajemy jako odpowied� niechcian� (?) informacj� handlow�.

Autor tekstu proponuje poni�szy test

* Wchodzimy na stron� Google.pl
* Klikamy „Wszystko o Google”
* Klikamy „Skontaktuj si� z nami” [ http://www.google.pl/intl/pl/contact/index.html ]
* Klikamy „Pytania na temat programu AdWords” [ https://adwords.google.com/support/bin/request.py?hl=pl ]
* Wybieramy temat „inny…” (dzia�a tak�e przy innych opcjach)
* Zadajemy dowolne pytanie. Oboj�tnie jakie.. mo�e by� „Jaka jest pogoda w Kaliforni?”.
* Oczywi�cie podajemy adres zwrotny – proponuj� poda� w�asny, aby uzyska� potwierdzenie eksperymentu
* Po chwili dostajemy… ”odpowied�”:


Return-Path:
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.1.0 (2005-09-13) on 3067.s.tld.pl
X-Spam-Level:
X-Spam-Status: No, score=-1.5 required=5.0 tests=BAYES_00,FUZZY_CREDIT
autolearn=disabled version=3.1.0
Delivered-To: [email protected]
Received: (qmail 28074 invoked by uid 700); 14 Jun 2006 11:23:35 -0000
Received: from smtp-out.google.com (216.239.45.12)
by 196.226.149.195.tld.pl with SMTP; 14 Jun 2006 11:23:35 -0000
Received: from chris.corp.google.com (chris.corp.google.com [172.24.0.146])
by smtp-out.google.com with ESMTP id k5EBNRmR008349
for ; Wed, 14 Jun 2006 04:23:27 -0700
DomainKey-Signature: a=rsa-sha1; s=beta; d=google.com; c=nofws; q=dns;
h=received:date:from:to:subject:message-id:mime-version:
content-type:content-transfer-encoding:in-reply-to:user-agent;
b=Bpscn8btUhsaIORVJBMA+fX7ShuNl2EPBQc7dk7f/mDcoI248jFce1C02cd4XDQ8P
+1LE4G7MjiFIEUoFzelVQ==
Received: from zpj71.corp.google.com (zpj71.corp.google.com [172.25.137.71])
by chris.corp.google.com with ESMTP id k5EBNImu002748
(version=TLSv1/SSLv3 cipher=DHE-RSA-AES256-SHA bits=256 verify=NO)
for ; Wed, 14 Jun 2006 04:23:18 -0700
Received: (from mail@localhost)
by zpj71.corp.google.com (8.13.6/8.13.3) id k5EBNI1X014291
for [email protected]; Wed, 14 Jun 2006 04:23:18 -0700
Date: Wed, 14 Jun 2006 11:23:18 -0000
From: „AdWords Support”
To: [email protected]
Subject: Re: [#61582132] Manipulacja zasobami google
Message-ID: <#[email protected]>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=”iso-8859-2″
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
In-Reply-To: <[email protected]>
User-Agent: Neotonic Trakken/0.0-DEBUG

Witamy,

Dzi�kujemy za Pa�stwa wiadomo��.

W wiadomo�ci odpowiadamy na poni�sze pytania:
I. Oferta reklamowa Google AdWords.
II. Jakie s� opcje p�atno�ci w programie Google AdWords?
III. Kiedy otrzymam faktur� za reklamy w Google AdWords?

Uwaga: je�li maj� Pa�stwo pytania dotycz�ce prozumienia w sprawie dotycz�cej
nieprawid�owych klikni�� wytocznej Google przed S�dem Obwodowym Powiatu Miller w
stanie Arkansas lub te� chc� Pa�stwo uzyska� formularz roszczenia – prosimy o
zapoznanie si� z informacjami zamieszczonymi na stronie
http://www.clicksettlement.com.

Bardzo prosimy przejrze� interesuj�ce Pa�stwa sekcje. Je�eli nie znajd� Pa�stwo
odpowiedzi na swoje pytanie, zach�camy do sprawdzenia strony naszego Centrum Pomocy
AdWords: https://adwords.google.com/support/?hl=pl, gdzie znajduj� si� odpowiedzi na
wiele cz�sto zadawanych pyta�.

I. Oferta reklamowa Google AdWords.

Na pocz�tku pragn� wyja�ni�, �e program Google AdWords umo�liwia samodzielne
tworzenie reklam, kt�re s� wy�wietlane na Google oraz na stronach naszej sieci
partnerskiej. Jest to jedyna forma reklamy, jak� oferujemy. Nie zajmujemy si�
pozycjonowaniem stron internetowych w wynikach wyszukiwania.

A to już wiesz?  Google Maps dla Google Adwords

Reklamy AdWords s� wy�wietlane po prawej stronie od wynik�w wyszukiwania, a tak�e
czasami na niebieskim tle, powy�ej wynik�w wyszukiwania dla wybranych przez Pa�stwa
s��w kluczowych. Miejsce wy�wietlenia zale�y od rankingu reklamy, kt�ry jest
ustalany na podstawie maksymalnego CPC i Wyniku Jako�ci (maksymalnego kosztu za
klikni�cie dla dopasowanego s�owa kluczowego i parametru okre�laj�cego jako��
reklam).

Poni�ej przedstawiam Pa�stwu g��wne cechy naszego programu oraz informacj� na temat
koszt�w. W ka�dej chwili mog� Pa�stwo bez zobowi�za� spr�bowa� za�o�y� konto AdWords
klikaj�c na przycisk „Kliknij, aby rozpocz��” na stronie:
https://adwords.google.com/select/.

1. Cechy programu

Koszt za klikni�cie (CPC):
W naszym systemie p�ac� Pa�stwo tylko za to gdy kto� kliknie w Pa�stwa reklamy.

Bez miesi�cznego minimum:
Nie ustalili�my �adnego miesi�cznego minimum, jedynie jednorazow� op�at� aktywacyjn�
w wysoko�ci 20 PLN.

Automatyczna obni�ka cen:
Podczas tworzenia kampanii wybieraj� Pa�stwo s�owa kluczowe i cen� jak� jeste�cie
Pa�stwo ch�tni zap�aci� za ka�de klikni�cie. Je�li inny reklamuj�cy ma reklam�
bazuj�c� na tych samych s�owach kluczowych, ale z ni�sz� cen� CPC, weryfikator cen
AdWords automatycznie obni�y cen� do aktualnego minimum potrzebnego do wy�wietlenia
ich na stronie.

B�yskawiczne zamieszczanie reklam:
W kilka minut od za�o�enia konta na Google (i podaniu informacji o karcie
kredytowej), Pa�stwa reklamy pojawi� si� na naszych stronach (w przypadku innej
opcji p�atno�ci – np. transferu bankowego reklamy uruchamiane s� po otrzymaniu
wp�aty na konto pre-paid).

Kierowanie geograficzne (Geo-targeting):
Mog� Pa�stwo wybra� j�zyk i region, dla kt�rych chc� Pa�stwo skierowa� reklamy. Do
wyboru maj� Pa�stwo wi�kszo�� j�zyk�w i ponad 250 kraj�w.

Kierowanie s��w kluczowych:
Zach�camy naszych klient�w do u�ywania �cis�ych i odpowiednich s��w kluczowych. Im
bardziej reklama pasuje do wybranych s��w kluczowych, tym cz��ciej u�ytkownicy b�d�
klika� w Pa�stwa reklamy.

Raportowanie:
Maj� Pa�stwo dost�p do szczeg�owych raport�w na temat Swojego konta 24 godziny na
dob�, 7 dni w tygodniu.

Prosz� odwiedzi� nasz� stron� z FAQ, aby dowiedzie� si� wi�cej o programie Google
AdWords: https://adwords.google.com/support/?hl=pl.

2. Koszt programu

W programie AdWords nie istnieje cennik us�ug, poniewa� to reklamodawcy ustalaj�,
ile s� gotowi p�aci� za swoje reklamy. Poni�ej umieszczam kilka informacji.

Koszty ponoszone na koncie Google AdWords mo�na kontrolowa� za pomoc� dziennego
bud�etu, maksymalnego CPC i odpowiednio kierowanych s��w kluczowych (oraz r�nych
opcji dopasowywania tych s��w).

-> Dzienny bud�et: Dzienny bud�et jest ustawiany na poziomie kampanii i okre�la
maksymaln� kwot� dziennych wydatk�w w danej kampanii.

-> Maksymalny CPC: Pozwala okre�li� maksymaln� kwot�, jak� zgadzaj� si� Pa�stwo
zap�aci� za ka�de ich klikni�cie. Wysoko�� CPC wp�ywa na pozycj� Pa�stwa reklamy na
stronach z wynikami.

A to już wiesz?  Google Ads Mobile w Polsce

Aby oszacowa� wst�pne koszty kampanii reklamowej warto skorzysta� z Narz�dzia
Szacowania Odwiedzin. Narz�dzie to oblicza �redni� liczb� klikni�� na dzie�, �redni�
warto�� CPC i �redni� pozycj� reklamy dla ka�dego ze s��w kluczowych. Liczby te
zale�� od wybranych przez Pa�stwo s��w kluczowych, maksymalnej warto�ci CPC,
wybranej dystrybucji reklam w sieci partnerskiej wyszukiwarek i stron z tre�ci� oraz
od kraju/j�zyka, do kt�rego skierowali Pa�stwo kampani� reklamow�.

Aby oszacowa� liczb� odwiedzin, prosz� wykona� poni�sze kroki:

1. Prosz� odwiedzi� stron� http://adwords.google.com/
2. Nast�pnie prosz� klikn�� ,,Kliknij, aby rozpocz��”.
3. Prosz� wybra� kraje i j�zyki, do kt�rych chcieliby Pa�stwo skierowa� reklam�.
Nast�pnie prosz� klikn�� ,,Zapisz i kontynuuj”.
4. Prosz� wprowadzi� tre�� reklamy i nazw� grupy reklam, a nast�pnie klikn��
,,Stw�rz reklam� i kontynuuj”.
5. Prosz� wprowadzi� s�owa kluczowe we w�a�ciwym polu. Po zako�czeniu nale�y klikn��
„Kontynuuj”.
6. Prosz� wpisa� maksymaln� kwot� kosztu za klikni�cie CPC, jak� s� Pa�stwo sk�onni
zap�aci� i klikn�� „Wy�wietl Narz�dzie Prognozy”.

Szacunki dotycz�ce s��w kluczowych pojawi� si� na wykresie. Mog� Pa�stwo ponownie
zmieni� maksymalny koszt za klikni�cie (CPC) i zn�w dokona� oszacowania liczby
odwiedzin.

II. Jakie s� opcje p�atno�ci w programie Google AdWords?

Dost�pne opcje p�atno�ci zale�� od kraju i waluty. Aby przejrze� wszystkie aktualnie
oferowane opcje p�atno�ci, prosimy odwiedzi� po�wi�con� im stron� pod adresem
https://adwords.google.pl/select/AfpoFinder.

Najszerzej dost�pn� metod� p�atno�ci s� akceptowane na ca�ym �wiecie karty
kredytowe, taka jak American Express, MasterCard czy Visa, oraz karty debetowe. W
niekt�rych krajach, gdzie karty kredytowe nie s� rozpowszechnione, oferujemy r�wnie�
takie metody p�atno�ci, jak polecenie zap�aty i przelew bankowy. W zale�no�ci od
metody p�atno�ci odpowiadaj�cej Pa�stwa lokalizacji mog� Pa�stwo r�wnie� wybra�
uiszczanie op�at przed (z g�ry) lub po uzyskaniu klikni�� (z do�u).

OP�ATA Z DO�U
P�ac�c z do�u, p�ac� Pa�stwo dopiero po tym, gdy u�ytkownicy klikn� Pa�stwa reklamy
i zostan� naliczone op�aty. Reklamy s� wy�wietlane niemal od razu po podaniu przez
Pa�stwa informacji rozliczeniowych. Po aktywacji konta AdWords z op�atami z do�u
poprzez przes�anie informacji rozliczeniowych Pa�stwa reklamy zaczynaj� si�
wy�wietla�. Uzyskuj� Pa�stwo wtedy pocz�tkowy limit kredytu ({AMOUNT} PLN), kt�ry
umo�liwia korzystanie z konta przed op�aceniem uzyskanych klikni��. Nast�pnie s�
Pa�stwo obci��ani op�atami co 30 dni lub po osi�gni�ciu limitu kredytowego, w
zale�no�ci od tego, co nast�pi wcze�niej. Je�eli osi�gn� Pa�stwo limit kredytu w
ci�gu 30 dni, obci��ymy Pa�stwa konto i zwi�kszymy limit kredytu.

A to już wiesz?  Google Audio Ads

OP�ATA Z G�RY
P�aci� mog� Pa�stwo r�wnie� z g�ry, przed uzyskaniem jakichkolwiek klikni��. Wraz z
uzyskiwaniem kolejnych klikni�� odliczamy op�aty od uiszczonego salda. Reklamy s�
wy�wietlane niemal od razu po otrzymaniu od Pa�stwa op�aty. Je�eli na koncie
zabraknie �rodk�w, wy�wietlanie reklam zostanie wstrzymane a� do kolejnej wp�aty,
dlatego te� zalecamy regularne sprawdzanie stanu konta. Aby pom�c Pa�stwu w
utrzymywaniu odpowiedniego stanu konta, powiadomimy Pa�stwa poczt� elektroniczn�,
je�eli poziom �rodk�w b�dzie niski lub zerowy.

OP�ATA CZEKIEM
Od niekt�rych reklamodawc�w w programie AdWords przyjmujemy zap�at� czekiem. Ten
poziom us�ug wymaga jednak znacz�cego zaanga�owania finansowego. Je�eli �ycz� sobie
Pa�stwo kontaktu z przedstawicielem handlowym ds. sprzeda�y reklam, prosimy wype�ni�
formularz pod adresem http://services.google.com/ads_inquiry/pl.

III. Kiedy otrzymam faktur� za reklamy w Google AdWords?

Google AdWords nie wysy�a klientom �adnych faktur poczt� tradycyjn� ani poczt� e-mail.

W chwili obecnej wydruk faktury z konta AdWords jest jedyn� form� dokumentu, jak�
mo�emy zaoferowa� wszystkim naszym klientom jako firma operuj�ca z terenu USA i
Irlandii. Wszyscy nasi klienci w ca�ej Unii Europejskiej, r�wnie� w Polsce od 1-go
maja 2004, pos�uguj� si� w�a�nie takimi w�asnymi wydrukami do rozliczania faktur.

W zale�no�ci od wybranej formy p�atno�ci, opcja wydruku faktury pojawi si� na
Pa�stwa koncie w momencie, gdy:
a) otrzymamy p�atno�� dokonan� przelewem bankowym, co zazwyczaj trwa od 5-10 dni,
b) nasz system dokona obci��enia karty kredytowej.

Aby wydrukowa� w przysz�o�ci faktur�, prosz� zastosowa� si� do poni�szych wskaz�wek:

1. Prosz� zalogowa� si� na swoje konto AdWords na stronie
http://adwords.google.com
2. Nast�pnie prosz� klikn�� na zak�adk� 'Moje konto’. Podsumowanie p�atno�ci
zostanie wy�wietlone.
3. Prosz� klikn�� na nr Faktury w wierszu obok wyra�enia ,,P�atno�� otrzymano”.
Opcja ta otworzy faktur� w nowym oknie.
4. W menu przegl�darki prosz� wybra� opcj� „Plik”, a nast�pnie polecenie „Drukuj”.

Pragn� r�wnie� zwr�ci� Pa�stwa uwag� na fakt, i� dane do faktury pobierane s� z
pola: ,,Szczeg�y P�atno�ci” z sekcji ,,Adres reklamodawcy” na stronie „Preferencje
p�atno�ci”.

W przypadku dalszych pyta� lub w�tpliwo�ci prosimy o kontakt pod adresem
[email protected].

Pozdrawiamy,
Zesp� Google AdWords

Autor tekstu podj�� pr�by skontaktowania si� z pracownik supportu okazuje si� jednak �e dosta� odpowied� z szablonu – z kt�rej wynika �e to niemo�liwe”. Odmawia si� tam podania danych personalnych pracownika kt�ry odpowiada (bo takie maj� „zasady”) oraz adresu siedziby polskiego supportu google (cho� niedawno z wielk� pomp� medialn� wystartowa�).

Trzeba przyzna� �e ta ciekawostka daje du�o do myslenia o mo�liwo�ciach polskiego supportu Google AdWords….

Na podstawie tekstu Spam reklamowy

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy