Pozycjonowanie stron (ang. Search engine optimization – SEO, Web Positioning) jest technik� pozwalaj�c� na prawie dowolne zmiany w wynikach wyszukiwania tzw SERP wyszukiwarek internetowych.
Aby odnale�� si� w temacie musisz zna� t� terminologi�:
Terminologia
* SERP – (ang. Search engine results position) – wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce
* PR – PageRank – matematyczny algorytm stworzony przez Google, na podstawie kt�rego obliczana jest wa�no�� znalezionych stron dla ka�dego zapytania.
* TPR – (ang. Toolbar PageRank) – PageRank wy�wietlany w postaci zielonego paska na pasku narz�dziowym zainstalowanym w przegl�darce stron WWW tzw Toolbar Google
* GDPR – (ang. Google Directory PageRank) – PageRank wy�wietlany w postaci zielonego paska w Katalogu stron Google
* RPR – (ang. Real PageRank)
Wska�nik PageRank nie jest t� sam� warto�ci� co na wska�nik Toolbar
*
o
+ TPR – RPR
+ 0/10 – 0.15 – 0.9
+ 1/10 – 0.9 – 5.4
+ 2/10 – 5.4 – 32.4
+ 3/10 – 32.4 – 194.4
+ 4/10 – 194.4 – 1,166.4
+ 5/10 – 1,166.4 – 6,998.4
+ 6/10 – 6,998.4 – 41,990.4
+ 7/10 – 41,990.4 – 251,942.4
+ 8/10 – 251,942.4 – 1,511,654.4
+ 9/10 – 1,511,654.4 – 9,069,926.4
+ 10/10 – 9,069,926.4 – 0.85 ? N + 0.15
* AT – Anchor Text – tekst/wyra�enie zawarte w wyra�enie pozycjonowane
* Content – Zawarto�� strony/witryn: tekst, obrazki. Kiedy� obowi�zywa�a zasada „Content is King” – czyli najwa�niejsza dla pozycjonowania na stronie jest jej zawarto��/tre�� – content
* Duplicate Content Penalties – Tworzenie kliku kopii jednego dokumentu lub strony, w przypadku kopii strony m�wi si� o mirrors strony
* IBL – Inbound Links – Ilo�� link�w wskazuj�cych na dany adres pliku/strony www, najlepiej z odpowiednim anchor text-em
* Index\indeks stron – Zbi�r stron dost�pnych w danej wyszukiwarce – stron zindeksowanych przez robota wyszukiwarki
* Link exchange – Wymiana link�w jest stosowana do podniesienia IBL pomi�dzy stronami o wysokim PR
* Link popularity – Warto�� otrzymana dla zapytania (link:adres strony)
* Naturalne linkowanie – Polega na rozpowszechnianu w sieci link�w do strony bez budowania specjalnych do tego celu stworzonych stron
* OBL – Outbound Links – Ilo�� link�w wskazuj�cych wskazuj�cych na zewn�trzne adresy plik�w/stron www
* Pozycjoner – Prawid�owa nazwa konsultant ds. pozycjonowania stron www/seo
* TBPR Update – Toolbar PageRank Update – inaczej update PageRank
* Update PageRank – Zmiana warto�ci publicznie dostepnej PR wskazywanej przez Toolbar Google
* TB Program Update – Zmiana w oprogramowaniu odpowiadaj�cym za spos�b obliczania PR
* GDPR Update – Google Directory Update – Zmiana warto�ci PR publicznie dost�pnej w katalogu google PR
* Update IBL – Zmiana warto�ci dla zapytania (link:adres strony)
* BL Update – Backlink Update – Zmiana warto�ci dla zapytania (link:adres strony)
* Algo Update – Algorithm Update – Zmiana algorytmu odpowiadaj�cego za rezultaty SERP
Opis pochodzi z Wikipedi kt�ry zreszta sam tam doda�em a zosta� uzupe�niony przez innych. Dzi�kuj�