Tyle wyniesie odszkodowanie za naruszenie przez Google zastrze¿onego znaku towarowego francuskiej firmy Louis Vuitton, znanej g³�wnie z luksusowych i drogich torebek
Posz³o o linki sponsorowane, czyli reklamy tekstowe wy¶wietlaj±ce siê obok wynik�w wyszukiwania. Firmy p³ac± za to, by ich reklamy pojawia³y siê, gdy internauta wpisze w okienku wyszukiwarki konkretne s³owo (np. „odtwarzacz MP3”). Okaza³o siê, ¿e wystarczy³o wpisaæ w okienko wyszukiwarki has³o „Louis Vuitton”, by na stronie wyskakiwa³y reklamy jej konkurent�w. Francuzom siê to nie spodoba³o i pozwali Google.
W lutym zesz³ego roku s±d lokalny ukara³ internetowego giganta kwot± 200 tys. euro. Google siê odwo³a³o, ale zyska³o tyle, ¿e s±d apelacyjny jeszcze do³o¿y³ sp�³ce 100 tys. euro. £±cznie Google ma zap³aciæ firmie Louis Vuitton 300 tys. euro odszkodowania, nie mo¿e te¿ sprzedawaæ reklam pod ¿adnym z hase³ zastrze¿onych przez Louis Vuitton. Dodatkowo kalifornijska sp�³ka ma pokryæ koszty s±dowe Francuz�w (na to p�jdzie 75 tys. euro) i wydrukowaæ wyrok s±du w czterech gazetach.
– To stara sprawa zwi±zana z naszym programem reklamowym AdWords. Dzi¶ nie ma to ju¿ miejsca – czytamy w komunikacie sp�³ki.
To kolejna sprawa o linki sponsorowane przegrana przez Google we Francji – w styczniu 2005 r. tamtejszy s±d zmusi³ sp�³kê, by ta zablokowa³a s³owa „le meridien”, o co zabiega³a sieæ hotelarska Le Meridien. Na Google na³o¿ono grzywnê za linki sponsorowane pojawiaj±ce siê przy wynikach wyszukiwania dla zwrotu „bourse de vols” (gie³da lot�w) bêd±cego r�wnocze¶nie nazw± firmy turystycznej.
za gazeta.pl
Doda�
CezAre (email | http://www.bestposition.pl)