na Seomoz pojawiła się ciekawa próba opisania czynnikow które bierze Google pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony:
RankingGoogle = (KW Usage Score * 0.3) + (Domain Strength * 0.25) + (Inbound Link Score * 0.25) + (User Data * 0.1) + (Content Quality Score * 0.1) + (Manual Boosts) – (Automated & Manual Penalties)
i tak:
– KW Usage Factors – to czynniki na stronie, jak tytuł strony, tagi, nagłówek itp
– Domain Strength – czynniki dotyczące domeny, jak: wiek, data rejestracji, tematyka domeny w trakcie jej używania, tematyka domen podobnych
– Inbound Link Score – czyli wiek linków przychodzących, jakość domeny, jakość strony linkującej, Anchor text z linka, PR linku
– User Data – czyli dane które google posiada o stronie, CTR w wynikach, pozycje strony w wynikach oraz dane które google pozyskuje z narzędzi udostępnianych użytkownikom jak google toolbar, google wifi, google analytics,
– Content Quality Score – być może ocena redaktorów oraz ocena algorytmu dla jakości tekstu
Zachęcam do zapoznania się z tym postem
Jak juz regularnie czytam twojego bloga to sie odezwę znowu – czyli co ? może warto instalować google analitics na czesto odwiedzanym sajcie – na logike powinno ciutkę pomóc :)