Gazeta prawna opublikowa�a kr�tki artyku� dotycz�cy dzia�a� Google w Polsce w kontek�cie dzia�a� reklamowych zwi�zanych z wspo�prac� Google z home.pl:
Google – jeden z najwi�kszych dotcom�w na �wiecie – chce wyrwa� dla siebie spor� cz�� tortu reklamy w internecie. W�a�nie ruszy� z ofert� dla firm. Je�eli zrealizuje swoje plany, odbierze reklamodawc�w portalom Onet.pl i Wirtualnej Polsce.
o co dok�adnie chodzi GP?
Komu i kiedy Google zabierze reklamodawc�w?
– Najbardziej zagro�one s� polskie portale. Na przyk�ad Onet.pl, kt�ry zarabia na linkach sponsorowanych – m�wi Grzegorz Kurowski, dyrektor konsultingu i rozwoju agencji internetowej K2 Internet.
Wed�ug Grzegorza Kurowskiego, alians z Home.pl �wiadczy o tym, �e dotcom znalaz� w Polsce nisz�, kt�r� zamierza opanowa� w pierwszej kolejno�ci. S� to ma�e i �rednie firmy.
– Ten segment jest do tej pory niezagospodarowany. To bardzo dobry krok – ocenia.
Zdaniem Rafa�a Szychowskiego z internetowego domu mediowego ARBO Media, agencje specjalizuj�ce si� w graficznych formach reklamy, mog� na razie spa� spokojnie.
– Nie oferujmy link�w sponsorowanych, wi�c nie jest to dla nas zagro�enie. Obawia� powinien si� dzi� Onet.pl i WirtualnaPolska.pl – dodaje Rafa� Szychowski. .
:) Dziwne, onet nigdy nie robi� kokos�w na linakch sponsorwanych, co by�o widac po ilo�ci boks�w, by� mo�e okresowe zmiany zwi�zane np z rozpocz�ciem roku szkolnego przynosi�y zysk, onet czerpa� zyski raczej z innych form reklamowych, wi�c to chyab jakies nieprozumienie.
�r�d�o- Mediarun