marketing media Reklama Technologie

Wyniki finansowe TelForceOne po 1Q2011: wzrost przychodów o 5,8% oraz inwestycje w dalszą ekspansję

Grupa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych i IT oraz aparatów komórkowych myPhone po 1. kwartale 2011 r. prezentuje dalszy wzrost przychodów – o 5,8%. Przychody spółki dominującej TelForceOne osiągnęły wzrost na poziomie 5,4%. Spółka myPhone – lider aparatów serii Simple Life i Dual-SIM zwiększyła swoje przychody o 10% w stosunku do 1. kwartału roku

Data publikacji: 10.05.2011
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wyniki finansowe TelForceOne po 1Q2011: wzrost przychodów o 5,8% oraz inwestycje w dalszą ekspansję
Kategoria: technologie, media, marketing, reklama

Grupa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych i IT oraz aparatów komórkowych myPhone po 1. kwartale 2011 r. prezentuje dalszy wzrost przychodów – o 5,8%. Przychody spółki dominującej TelForceOne osiągnęły wzrost na poziomie 5,4%. Spółka myPhone – lider aparatów serii Simple Life i Dual-SIM zwiększyła swoje przychody o 10% w stosunku do 1. kwartału roku 2010.

Grupa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych i IT oraz aparatów komórkowych myPhone po 1. kwartale 2011 r. prezentuje dalszy wzrost przychodów – o 5,8%. Przychody spółki dominującej TelForceOne osiągnęły wzrost na poziomie 5,4%. Spółka myPhone – lider aparatów serii Simple Life i Dual-SIM zwiększyła swoje przychody o 10% w stosunku do 1. kwartału roku 2010.

Dla Grupy TelForceOne, pierwszy kwartał roku 2011 to przede wszystkim dwa nowe kontrakty, znacząco wpływające na rozwój biznesu Spółki. W marcu podpisano umowę z siecią handlową Auchan oraz w kwietniu, nawiązano współpracę długoterminową z jednym z największych dystrybutorów IT – firmą Tech Data Polska.

Spółka podjęła w tym okresie szereg działań związanych z rozwojem ekspansji na rynek Europy Wschodniej – produkty TelForceOne dostępne są już na Białorusi, wkrótce także mogą być dostępne w Rosji i na Ukrainie.

W kolejnych kwartałach TelForceOne będzie się koncentrować w dalszym ciągu na rozwoju dystrybucji do krajów Europy Środkowo – Wschodniej przede wszystkim o kanały wielkopowierzchniowe.

Powodem obniżenia wyniku netto w 1. kwartale 2011 r. o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku 2010 jest w dużym stopniu wzrost kosztów własnych sprzedaży o 16,8% w stosunku do 1Q2010 związany ze wzrostem udziału sprzedaży towarów do sieci handlowych.

Jesteśmy zadowoleni z wyników Grupy TelForceOne po 1. kwartale tego roku. Wierzymy, że poniesione w tym okresie nakłady na rozwój produktów i zwiększanie skali działalności przełożą się na satysfakcjonujące efekty finansowe Spółki. – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu Grupy TelForceOne.

A to już wiesz?  Coraz więcej cyberataków w Polsce i miliony dolarów strat na świecie

Ze sporą dozą optymizmu patrzymy w przyszłość obserwując dobre nastroje wśród przedstawicieli handlu wielkoformatowego oraz coraz większą popularność aparatów komórkowych kategorii Simple Life i Dual-SIM. – dodaje Wiesław Żywicki.

Strategia Grupy TelForceOne na lata 2010 -2012 zakłada stabilny wzrost organiczny i budowanie coraz większej wartości dla akcjonariuszy.

[mln PLN]

1Q2010

1Q2011

zmiana

Przychody

23,6

24,9

+5,8%

Zysk brutto na sprzedaży

9,3

8,2

-11,5%

marża brutto na sprzedaży

39,3%

33,0%

-6,3 p.p

EBIT

2,2

1,5

-30,4%

marża EBIT

9,2%

6,1%

-3,1 p.p.

EBITDA

2,7

2,0

-27,0%

marża EBITDA

11,5%

7,9%

-3,6 p.p.

Zysk netto

1,0

0,7

-35,0%

marża netto

4,4%

2,7%

-1,7 p.p.

 

źródło: Biuro Prasowe TelForceOne S.A.
Załączniki:
Wyniki finansowe TelForceOne po 1Q2011: wzrost przychodów o 5,8% oraz inwestycje w dalszą ekspansję technologie, media, marketing, reklama - Grupa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych i IT oraz aparatów komórkowych myPhone po 1. kwartale 2011 r. prezentuje dalszy wzrost przychodów – o 5,8%. Przychody spółki dominującej TelForceOne osiągnęły wzrost na poziomie 5,4%. Spółka myPhone – lider aparatów serii Simple Life i Dual-SIM zwiększyła swoje przychody o 10% w stosunku do 1. kwartału roku 2010.
Hashtagi: #technologie #media, marketing, reklama

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy