Data publikacji: 10.05.2011
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Wyniki finansowe TelForceOne po 1Q2011: wzrost przychodów o 5,8% oraz inwestycje w dalszą ekspansję
Kategoria: technologie, media, marketing, reklama
Grupa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych i IT oraz aparatów komórkowych myPhone po 1. kwartale 2011 r. prezentuje dalszy wzrost przychodów – o 5,8%. Przychody spółki dominującej TelForceOne osiągnęły wzrost na poziomie 5,4%. Spółka myPhone – lider aparatów serii Simple Life i Dual-SIM zwiększyła swoje przychody o 10% w stosunku do 1. kwartału roku 2010.
Grupa TelForceOne, lider rynku akcesoriów mobilnych i IT oraz aparatów komórkowych myPhone po 1. kwartale 2011 r. prezentuje dalszy wzrost przychodów – o 5,8%. Przychody spółki dominującej TelForceOne osiągnęły wzrost na poziomie 5,4%. Spółka myPhone – lider aparatów serii Simple Life i Dual-SIM zwiększyła swoje przychody o 10% w stosunku do 1. kwartału roku 2010.
Dla Grupy TelForceOne, pierwszy kwartał roku 2011 to przede wszystkim dwa nowe kontrakty, znacząco wpływające na rozwój biznesu Spółki. W marcu podpisano umowę z siecią handlową Auchan oraz w kwietniu, nawiązano współpracę długoterminową z jednym z największych dystrybutorów IT – firmą Tech Data Polska.
Spółka podjęła w tym okresie szereg działań związanych z rozwojem ekspansji na rynek Europy Wschodniej – produkty TelForceOne dostępne są już na Białorusi, wkrótce także mogą być dostępne w Rosji i na Ukrainie.
W kolejnych kwartałach TelForceOne będzie się koncentrować w dalszym ciągu na rozwoju dystrybucji do krajów Europy Środkowo – Wschodniej przede wszystkim o kanały wielkopowierzchniowe.
Powodem obniżenia wyniku netto w 1. kwartale 2011 r. o 35% w stosunku do analogicznego okresu roku 2010 jest w dużym stopniu wzrost kosztów własnych sprzedaży o 16,8% w stosunku do 1Q2010 związany ze wzrostem udziału sprzedaży towarów do sieci handlowych.
Jesteśmy zadowoleni z wyników Grupy TelForceOne po 1. kwartale tego roku. Wierzymy, że poniesione w tym okresie nakłady na rozwój produktów i zwiększanie skali działalności przełożą się na satysfakcjonujące efekty finansowe Spółki. – mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu Grupy TelForceOne.
Ze sporą dozą optymizmu patrzymy w przyszłość obserwując dobre nastroje wśród przedstawicieli handlu wielkoformatowego oraz coraz większą popularność aparatów komórkowych kategorii Simple Life i Dual-SIM. – dodaje Wiesław Żywicki.
Strategia Grupy TelForceOne na lata 2010 -2012 zakłada stabilny wzrost organiczny i budowanie coraz większej wartości dla akcjonariuszy.
[mln PLN]
1Q2010
1Q2011
zmiana
Przychody
23,6
24,9
+5,8%
Zysk brutto na sprzedaży
9,3
8,2
-11,5%
marża brutto na sprzedaży
39,3%
33,0%
-6,3 p.p
EBIT
2,2
1,5
-30,4%
marża EBIT
9,2%
6,1%
-3,1 p.p.
EBITDA
2,7
2,0
-27,0%
marża EBITDA
11,5%
7,9%
-3,6 p.p.
Zysk netto
1,0
0,7
-35,0%
marża netto
4,4%
2,7%
-1,7 p.p.
źródło: Biuro Prasowe TelForceOne S.A.
Załączniki:
Hashtagi: #technologie #media, marketing, reklama