Data publikacji: 2016-09-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Targi okazją do poznania opinii na temat swojego produktu bądź usługi
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Idealną okazją, aby budować relacje z naszym otoczeniem biznesowym i zasięgać wiarygodnych opinii na temat naszej oferty są targi, których z roku na rok przybywa.

W dobie dynamicznego rozwoju Internetu oraz telekomunikacji mogłoby się wydawać, że tradycyjne sposoby komunikacji w biznesie stracą na znaczeniu. Nic bardziej mylnego. Bezpośredni kontakt oraz informacja zwrotna od naszych obecnych bądź potencjalnych klientów wciąż są nie do przecenienia. Idealną okazją, aby budować relacje z naszym otoczeniem biznesowym i zasięgać wiarygodnych opinii na temat naszej oferty są targi, których z roku na rok przybywa.
Targi w naszym kraju cieszą się coraz większą popularnością. Według badań Polskiej Izby Przemysłu Targowego od 2010 r. do 2014 r. liczba odwiedzających targi wzrosła o ponad 300 tys. osób. Szczególną popularnością cieszą się targi skupione wokół najszybciej rozwijającej się obecnie branży IT, takie jak Web Summit czy IT Future Expo.
Targi w dobie Internetu
Mimo globalnej ekspansji nowych technologii, tradycyjna prezentacja firmy oraz produktów, w ramach branżowych targów, wciąż jest istotnym elementem budowania wizerunku, jak i nawiązywania kontaktów handlowych. Nie oznacza to oczywiście, że targi same w sobie są czymś archaicznym, o przestarzałej formule. Współczesne targi branży IT to prawdziwe święto cyfryzacji oraz nowinek technologicznych, pełne inspirujących rozwiązań wykraczających daleko w przyszłość. Nie dziwi więc fakt, że liczba targów, wystawców i odwiedzających z roku na rok systematycznie wzrasta i nie ma raczej szans, by tego typu wydarzenia zniknęły z rynku. Potwierdzają to badania zrealizowane przez International Association for Exhibition Management, zgodnie z którymi aż 91 proc. prezesów amerykańskich korporacji uważa, że Internet nie zastąpi targów.
Ułatwiony start
Targi branżowe stanowią przede wszystkim okazję do zaprezentowania swojej firmy na tle konkurencji – zarówno w kontekście naszej ogólnej działalności, jak i przez pryzmat naszych produktów i usług. – Podczas targów mamy niepowtarzalną szansę, by przedstawiać swoją ofertę osobom, które z racji tego, że znalazły się wśród uczestników imprezy, są w domyśle zainteresowane naszą działalnością. Nie musimy więc zabiegać o uwagę potencjalnego klienta aż tak, jak to ma miejsce w przypadku pierwszego kontaktu z firmą, która nie miała wcześniej styczności z naszą marką – Alan Pajek, pomysłodawca aplikacji MPS Satellite i wiceprezes firmy Ediko.
Większe możliwości prezentacji
Kolejną korzyścią wynikającą z obecności na wydarzeniach branżowych jest szansa na prezentację naszego produktu bądź usługi w atrakcyjnej oprawie. Dzięki obecności na firmowym stoisku mamy większe pole do popisu jeśli chodzi o przybliżenie odwiedzającym zasad funkcjonowania naszego produktu lub usługi, możemy też na bieżąco odpowiadać na wszelkie pytania, rozwiewając ewentualne wątpliwości. Taki rodzaj interakcji jest, z naszej perspektywy, dużo bardziej efektywny, niż rozmowa przez telefon, czy klasyczne spotkanie z klientem, gdzie mamy ograniczone zasoby, jeśli chodzi o prezentację oferty.
Wiarygodna informacja zwrotna
Jako że wymiana informacji na targach nie przebiega tylko w jedną stronę, imprezy branżowe są szansą na poznanie wiarygodnej opinii na temat naszego produktu lub usługi. Informacja zwrotna po bezpośrednim kontakcie klienta z produktem jest niezwykle cenna. Jest to m.in. sposób na pozyskanie wiedzy o intuicyjności tego, co oferujemy. Możemy też dowiedzieć się, jaki jest zakres potrzeb klienta, jego dotychczasowe doświadczenia z podobnymi produktami oraz ogólne nastawienie do naszej oferty. W efekcie, pozwala to na dostosowanie naszej oferty do potrzeb rynku.
Weryfikacja strategii promocyjnej
Jakie cenne informacje możemy jeszcze uzyskać poprzez obecność na targach? Nawet liczba osób odwiedzających nasze stoisko jest dla nas ważnym wskaźnikiem, jeżeli porównamy ją z odwiedzającymi naszą bezpośrednią konkurencję. Takie informacje pozwalają w przyszłości zaplanować skuteczną strategię komunikacji z potencjalnymi nabywcami produktu bądź usługi, jak również kwestie promocji i prezentacji naszej oferty.
Szansa na zagraniczne kontrakty
Mówiąc o targach, warto wspomnieć też o szansach, jakie wiążą się z obecnością na wydarzeniach międzynarodowych. W przypadku branży IT , jedną z najważniejszych imprez zagranicznych jest Web Summit, gdzie pojawimy się już w listopadzie z aplikacją MPS Satellite 2.0. – Jeżeli nasz produkt bądź usługa są dostosowane do potrzeb międzynarodowych klientów, obecność na takich imprezach jest ogromną szansą na pozyskanie cennych partnerów z innych krajów i tym samym, możliwość zdobycia rynków zbytu poza granicami naszego kraju – dodaje Alan Pajek.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie