BIZNES IT i technologie

Studio SteamBytes przekształca się w MythicOwl i stawia na VR Education

Studio SteamBytes przekształca się w MythicOwl i stawia na VR Education
Po dwóch latach studio developerskie SteamBytes podjęło decyzję o rozszerzeniu profilu działalności. Dotychczas projektowało edukacyjne gry przeznaczone na urządzenia mobilne. Teraz jako MythicOwl rozszerzy działalność o produkcję gier na platformy Virtual

Data publikacji: 2016-09-06
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Studio SteamBytes przekształca się w MythicOwl i stawia na VR Education
Kategoria: BIZNES, IT i technologie

Po dwóch latach studio developerskie SteamBytes podjęło decyzję o rozszerzeniu profilu działalności. Dotychczas projektowało edukacyjne gry przeznaczone na urządzenia mobilne. Teraz jako MythicOwl rozszerzy działalność o produkcję gier na platformy Virtual Reality.

Studio SteamBytes przekształca się w MythicOwl i stawia na VR Education BIZNES, IT i technologie - Po dwóch latach studio developerskie SteamBytes podjęło decyzję o rozszerzeniu profilu działalności. Dotychczas projektowało edukacyjne gry przeznaczone na urządzenia mobilne. Teraz jako MythicOwl rozszerzy działalność o produkcję gier na platformy Virtual Reality.

Studio postanowiło zaoferować sympatykom gier edukacyjnych możliwość korzystania ze swoich produktów na większej gamie urządzeń: nie tylko na smartfonach i tabletach, ale także na laptopach, komputerach stacjonarnych czy telewizorach, do których wystarczy podłączyć urządzenie obsługujące Virtual Reality. – Wyjście poza segment gier mobilnych to dla nas ogromny krok do przodu.  – mówi Tomasz Mularczyk, założyciel studia – Prawdopodobnie jako pierwsze studio developerskie w Polsce wkraczamy w świat VR Education. To młody i rozwojowy segment, na którym bardzo brakuje ciekawych, edukacyjnych propozycji.

Virtual Reality Education to wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości w edukacji. Z badań firmy EON Reality wynika, że to bardzo efektywne wsparcie w nauczaniu: dzięki VR uczymy się szybciej, o 100% zwiększa się natężenie uwagi uczniów, a wyniki w testach poprawiają się o 30%. Sam rynek Virtual Reality na świecie rozwija się coraz dynamiczniej – według prognoz Digi Capital obecnie jest on wart kilka miliardów dolarów, a w 2020 r. jego wartość może osiągnąć nawet 30 miliardów dolarów.

Zmiana nazwy studia podyktowana została chęcią odróżnienia się od popularnej platformy dystrybuującej gry na rynku VR – Steam. Nowa nazwa MythicOwl („Mityczna Sowa”) została wybrana ze względu na połączenie wartości takich jak ciekawość, odkrywanie świata, rozwój umysłu oraz edukacja. – Nazwa MythicOwl w pełni odzwierciedla to, co robimy.  – mówi Tomasz Mularczyk – Nasze produkty chcemy kierować nie tylko do dzieci od 6 roku życia, ale także do wszystkich, którzy są pasjonatami odkrywania świata i lubią spędzać czas na rozwijającej rozrywce. W końcu zdobywanie nowych wiadomości i stymulacja umysłu nie kończy się wraz z opuszczeniem szkolnej ławki.

A to już wiesz?  Dyson inwestuje w zwiększenie pojemności baterii li-ion

W portfolio studia MythicOwl do tej pory znajdują się trzy gry: rozwijająca matematyczna łamigłówka Divido (powstała w designie klasycznym oraz retro, dla fanów stylistyki lat 80.), aplikacja do nauki flag oraz stolic państw – Geo Flags Academy oraz najnowsza gra – edukacyjny quiz połączony z podniebną grą zręcznościową – Reach For The Skies. W najbliższej przyszłości do portfolio MythicOwl dołączy kolejna produkcja, tym razem z zakresu edukacji muzycznej. Wkrótce pojawi się także propozycja edukacyjna przeznaczona specjalnie dla rodziców.  

Więcej informacji o studiu można znaleźć na stronie www.mythicowl.com. 

 

MythicOwl to młode studio developerskie powstałe w 2014 roku w Warszawie, które do sierpnia 2016 roku funkcjonowało pod marką SteamBytes. Celem studia jest tworzenie rozwijających gier, które nie marnują czasu graczy, a rozwijają różne kompetencje użytkowników. Prezesem i założycielem MythicOwl jest Tomasz Mularczyk, który od 8 lat rozwija z poziomu zarządu spółkę Medicalgorithmics, a wcześniej zajmował się także tworzeniem gier 3D w firmie L’Art. Zespół tworzą także m.in. finalista Imagine  Cup, Piotr Wiśniewski i liderzy warszawskiej grupy gamedev KNTG „Polygon” – Mateusz Kietliński, Krzysztof Pachulski i Piotr Korgul. Silną stroną MythicOwl jest połączenie doświadczeń: zarówno w tworzeniu gier, jak i zarządzaniu firmą, a także wielka determinacja w budowaniu produktów, które choć trochę zmieniają świat na lepsze. 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Studio SteamBytes przekształca się w MythicOwl i stawia na VR Education BIZNES, IT i technologie - Po dwóch latach studio developerskie SteamBytes podjęło decyzję o rozszerzeniu profilu działalności. Dotychczas projektowało edukacyjne gry przeznaczone na urządzenia mobilne. Teraz jako MythicOwl rozszerzy działalność o produkcję gier na platformy Virtual Reality.
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy