BIZNES IT i technologie

Serwicyzacja sprzyja odważnym: wyniki badania IDC Servitization Barometer

Serwicyzacja sprzyja odważnym: wyniki badania IDC Servitization Barometer
Firmy stosujące serwicyzację osiągają przychody z usług wyższe o 30% od porównywalnych firm i mają 5 razy większe szanse na wzrost rocznych przychodów o ponad

Data publikacji: 2020-05-14
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Serwicyzacja sprzyja odważnym: wyniki badania IDC Servitization Barometer
Kategoria: BIZNES, IT i technologie

Firmy stosujące serwicyzację osiągają przychody z usług wyższe o 30% od porównywalnych firm i mają 5 razy większe szanse na wzrost rocznych przychodów o ponad 5%

Serwicyzacja sprzyja odważnym: wyniki badania IDC Servitization Barometer BIZNES, IT i technologie - Firmy stosujące serwicyzację osiągają przychody z usług wyższe o 30% od porównywalnych firm i mają 5 razy większe szanse na wzrost rocznych przychodów o ponad 5%

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o wynikach pierwszej edycji badania IDC Servitization Barometer* — opartej na danych ocenie stopnia wdrożenia serwicyzacji przez firmy na całym świecie.  

Barometr jest zasilany danymi z badania sponsorowanego przez IFS, które zostało przeprowadzone w lipcu 2019 r. i objęło 420 firm z branż mających do czynienia z fizycznym łańcuchem wartości. Na podstawie wyników badania firma IDC opracowała ramy dojrzałości serwicyzacji (Servitization Maturity Framework), które dzielą firmy na cztery kategorie:

„Dużo drzazg”: przedsiębiorstwa te stanowią 14% respondentów. Charakteryzują się one pofragmentowanymi operacjami obejmującymi odizolowane od siebie, ręczne procesy i pofragmentowane systemy biznesowe, które zapewniają mały wgląd w wydajność lub nie zapewniają go wcale.
„Przyczepa”: przedsiębiorstwa te stanowią 49% respondentów. Przeprowadziły one już standaryzację swoich operacji zaplecza i obsługi klienta, ale brakuje im jeszcze integracji pomiędzy tymi dwoma obszarami.
„Połączone”: przedsiębiorstwa te stanowią 39% respondentów. Połączone przedsiębiorstwa zintegrowały operacje zaplecza i obsługi klienta w obu kierunkach i wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak internet rzeczy do zasilania podstawowych systemów danymi w czasie rzeczywistym.
„Bez granic”: przedsiębiorstwa te stanowią zaledwie 3% respondentów. Są to firmy, których procesy zaczynają się i kończą poza przedsiębiorstwem, a ich operacje i stosowane technologie umożliwiają połączenie ze sobą różnych elementów łańcucha wartości.

Co prawda jedynie niewielki odsetek przedsiębiorstw wspiął się na czwarty etap serwicyzacji, co stanowi szansę dla firm, które działają odważnie i szybko, ale badanie IDC podkreśla wymierne korzyści finansowe i operacyjne osiągnięte przez połączone przedsiębiorstwa, stanowiące ponad jedną trzecią ankietowanych firm z całego świata i zbliżające się do stanu pozbawionego granic:

A to już wiesz?  Za mało gniazd USB?

Osiągają średnio o jedną trzecią wyższe przychody z usług niż porównywalne przedsiębiorstwa (jako odsetek łącznych przychodów)
Mają 5 razy większe szanse na roczny wzrost przychodów o ponad 5%
Mają o wiele większe szanse na zwiększenie rentowności dzięki inicjatywom związanym z transformacją cyfrową

„Ramy dojrzałości wskazane w tym badaniu stanowią punkt odniesienia dla przedsiębiorstw produkcyjnych, pozwalający im porównać swoją obecną sytuację z aspiracjami na przyszłość” — powiedział Phil Carter, Chief Analyst w IDC Europe. „W warunkach obecnego kryzysu przedsiębiorstwa, które połączyły produkty z usługami lub zaoferowały ich funkcje w modelu opartym na zużyciu, już teraz mają przewagę nad konkurencją. Producenci przeprowadzający taką transformację powinni domagać się aplikacji, które są z samej swojej natury połączone w całym łańcuchu wartości, od fabryki do obsługi klienta i serwisu”.

„Badanie to potwierdza trendy, jakie obserwujemy wśród naszych klientów z branży produkcyjnej. Wielu z nich stosuje strategie serwicyzacji, aby czerpać korzyści finansowe ze swojej wiedzy specjalistycznej i docierać do większej części swoich łańcuchów wartości” — powiedziała Marne Martin, prezes działu IFS Service Management Unit. „IDC Servitization Barometer prezentuje również kluczowe przeszkody, z jakimi mają do czynienia przedsiębiorstwa z branży produkcyjnej, takie jak niedobór kwalifikacji wewnątrz firmy i odwieczny problem stosowania starszych, niepołączonych ze sobą systemów biznesowych”.

Bezpłatny egzemplarz IDC Servitization Barometer można pobrać tutaj: https://www.ifs.com/corp/sitecore/media-library/assets/2020/04/23/idc-servitization-barometer-charting-your-path-to-new-revenue-streams.

*Opracowanie IDC sponsorowane przez IFS pt. „IDC Servitization Barometer: Charting your way to new revenue streams, IDC #EUR145572819, październik 2019.

 

Informacje o firmie IFS

IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją
i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu
z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją.
Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.

A to już wiesz?  Nowy pakiet Bitdefender na oprogramowanie antywirusowe dla organizacji pozarządo

Obserwuj nas na Twitterze: @IFSPoland

Odwiedź bloga IFS poświęconego technologii, innowacji i kreatywności: blog.ifs.com

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Serwicyzacja sprzyja odważnym: wyniki badania IDC Servitization Barometer BIZNES, IT i technologie - Firmy stosujące serwicyzację osiągają przychody z usług wyższe o 30% od porównywalnych firm i mają 5 razy większe szanse na wzrost rocznych przychodów o ponad 5%
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy