Data publikacji: 2018-06-01
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: RODO to szansa dla partnerów handlowych Commvault
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Nowe regulacje (RODO) to dla partnerów handlowych/VAR szansa na przyciągnięcie klientów i zwiększenie sprzedaży

Firma Commvault, globalny lider w dziedzinie rozwiązań klasy korporacyjnej do tworzenia kopii zapasowych, odtwarzania i archiwizowania danych oraz ich przetwarzania w chmurze, poinformowała o dalszym rozwoju sieci swoich partnerów handlowych na całym świecie dzięki zastosowaniu platformy Commvault Data Platform jako bazy dla różnych rozwiązań pomagających dostosować się do unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).
Wiele przedsiębiorstw i instytucji ma problemy z zapewnieniem zgodności z przepisami RODO. Firma Commvault zleciła przeprowadzenie badania „Measuring IT’s Readiness for Digital Business”, które objęło 1200 dyrektorów i pracowników działów informatyki. Ponad 60% ankietowanych uważa, że ma dostęp do mniej niż połowy danych swojego przedsiębiorstwa. Przeprowadzone przez TechValidate badanie wskazuje również, że tylko 18% przedsiębiorstw jest w stanie usunąć na żądanie dane osobowe ze wszystkich magazynów danych[1], a jest to wymaganie, które musi spełnić każdy podmiot działający w Unii Europejskiej od 26 maja. Tylko 8% uważa[2], że jest w stanie zebrać i wyeksportować swoje dane do podmiotu zewnętrznego na żądanie osoby fizycznej.
Czynniki te spowodowały znaczny wzrost zainteresowania strategicznymi projektami zarządzania danymi i ich ochrony wśród partnerów Commvault.
Richard Wyn Griffith, dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań w firmie Softcat, powiedział: „Wiele przedsiębiorstw postrzega RODO jako problem, ale w rzeczywistości jest to okazja do pozytywnej dyskusji na temat zarządzania danymi i ich ochrony. Dzięki naszej długiej ścisłej współpracy z firmą Commvault możemy pomóc przedsiębiorstwom przeprowadzić wstępną inwentaryzację zbiorów danych i przygotować się do zarządzania nimi, co będzie miało kluczowe znaczenie po 25 maja”.
Złożoność wyzwań informatycznych i biznesowych związanych z RODO sprawia, że partnerzy Commvault mogą zacieśnić swoje strategiczne relacje z klientami, a ich oferta zyskuje na wartości. Platforma Commvault Data Platform obejmuje w pełni zintegrowaną platformę dla aplikacji, funkcje i pakiety usług, które pomogą przedsiębiorstwom lepiej chronić dane i zarządzać nimi we wszystkich środowiskach (lokalnym, hybrydowym, chmurowym). Dzięki temu klienci Commvault mogą lepiej kontrolować swoje dane w kontekście zgodności z przepisami, procesów eDiscovery i różnych zastosowań związanych z transformacją cyfrową, w tym wymogów RODO i innych przepisów.
Carla Arend, dyrektor programowa w dziale European Software and Infrastructure Research firmy IDC, powiedział: „RODO to wielka szansa dla partnerów handlowych, którzy mogą pomóc swoim klientom w realizacji projektów związanych ze zgodnością i zarządzaniem danymi. Aby partnerzy mogli rozwijać swoją ofertę związaną z RODO, potrzebują dostawcy, który nie tylko oferuje zaawansowaną technologię, ale też wie, jak ją stosować w kontekście zgodności z RODO. Nowe przepisy to dla partnerów wiele możliwości: od pomagania klientom w zapewnieniu zgodności do identyfikacji szans biznesowych na podstawie zgodności z RODO”.
Nowa aplikacja Commvault® Sensitive Data Governance (SDG), zaprezentowana na konferencji Commvault GO 2017, to pierwszy z serii komponentów do zastosowań związanych z nadzorem nad informacjami. Jest to samodzielny produkt, który nie wymaga żadnych innych rozwiązań Commvault. SDG upraszcza ocenę ryzyka i zarządzanie nim w obszarze dużych zbiorów poufnych danych. To zintegrowany zestaw narzędzi do pracy z serwerami plików i punktami końcowymi. SDG umożliwia wykonywanie różnych ważnych zadań, takich jak:
Wykrywanie danych osobowych i innych poufnych informacji w magazynach danych nieusystematyzowanych w celu weryfikacji analizy manualnej i odkrycia danych pomijanych wcześniej;
Profilowanie ryzyka pomagające w ustalaniu priorytetu planów ograniczania ryzyka;
Profilaktyczne usuwanie niepotrzebnych danych osobowych — bezpośrednio z ich źródeł, jak i wszystkich kopii zapasowych;
Procesy przeglądu i zatwierdzania na potrzeby wspólnego podejmowania decyzji przez jednostki informatyczne i biznesowe w kontekście postępowań wyjaśniających i realizacji praw osób, których dotyczą dane (w tym prawa do pobrania i usunięcia danych — prawa do bycia zapomnianym);
Automatyczne korygowanie działań wynikających z żądań osób, których dotyczą dane, z pełnymi dziennikami kontroli pozwalającymi udowodnić zgodność z regulacjami.
Pierwsi klienci już używają narzędzia Commvault® Sensitive Data Governance w celu zmniejszenia ryzyka i kosztów związanych z użytkowaniem licznych niszowych produktów i wykonywaniem procesów manualnych.
Damon Robertson, dyrektor zarządzający COOLSPIRiT, powiedział: „Przedsiębiorstwa chcą mieć pewność, że potrafią zidentyfikować poufne dane i zarządzać nimi w źródłach danych usystematyzowanych, jednak dla wielu znacznie większym problemem są dane nieusystematyzowane, które po 25 maja mogą stać się groźną białą plamą. Produkty Commvault stanowią bazę naszej oferty związanej z RODO, która dzięki nim zyskuje zaufanie i wartość w oczach naszych klientów. Co raz częściej postrzegają nas jako partnera strategicznego, a nie tylko sprzedawcę”.
Scott Strubel, szef działu globalnych kanałów sprzedaży Commvault, dodaje: „Złożoność i wymagania RODO to dla naszych partnerów handlowych duża szansa na umocnienie pozycji w relacjach z klientami po 25 maja. Dzięki ścisłej współpracy z nami i zastosowaniu naszych zaawansowanych produktów do ochrony danych jako bazy szerszej oferty związanej z RODO partnerzy Commvault nie tylko zyskują klientów, ale co ważniejsze budują z nimi silne, udane, długoterminowe relacje”.
[1] TechValidate, badanie GDPR Readiness, 2017 r.
[2] TechValidate, badanie GDPR Readiness, 2017 r.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie