W Polsce po akcji „Internet te� medium”, prowadzonej przez Interactive Advertising Bureau Polska, serwis internetowy Te� medium odwiedzi�o ponad 50 000 os�b. Rosn�ce zainteresowanie witryn� kampanii sk�oni�o organizatora kampanii do rozpocz�cia prac nad jego rozbudow� i dzi�ki niej pozyskano spor� grup� reklamodawc�w.
nie ma to jednak wi�szkego odniesienia gdzie rozpocz�a si� reklamowa ekspansja wyszukiwarek w USA
Zbigniew Domaszewicz napisa� w Gazecie Wyborczej:
Ju� 40 proc. internetowego rynku reklamowego w USA to reklama w wyszukiwarkach. Ale boom prze�ywa ca�y tamtejszy rynek reklamy online – w pierwszym p�roczu wzr�s� a� o 40 proc.
Takie dane przynosi zesz�otygodniowy raport bran�owej organizacji Interactive Advertising Bureau (IAB) oraz firmy PricewaterhouseCoopers. Od stycznia do czerwca na reklam� w internecie wydano w USA 4,6 mld dolar�w – to o 39,7 proc. wi�cej ni� w pierwszym p�roczu rok wcze�niej. Jeszcze wi�kszy wzrost otrzymamy, je�li por�wnamy same tylko drugie kwarta�y roku 2004 i 2003 – wydatki reklamodawc�w na promocj� w sieci wzros�y o prawie 43 proc.
– Reklama internetowa bezdyskusyjnie zdobywa coraz wa�niejsze miejsce na rynku medialnym, i to nie bez powodu – m�wi Greg Stuart szef IAB. – Marketerzy zauwa�yli, �e internet cz�sto jest najbardziej efektywnym medium reklamowym, i to zar�wno do promocji wizerunkowej, jak i sprzeda�owej – dodaje Stuart.