Data publikacji: 2016-05-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Qlik Qonnections 2016 – relacja JCommerce z konferencji Business Intelligence
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Konferencja Qonnections 2016, która odbyła się w maju w Orlando na Flordzie, była okazją do zaprezentowania trendów w branży Business Intelligence, a także przedstawienia zupełnie nowego podejścia, zastosowanego przy rozwoju narzędzi organizatora wydarzenia – firmy Qlik.

44 godziny w samolocie, na lotniskach i w samochodzie, 6 amerykańskich ogromnych śniadań z pankejkami w roli głównej, tyle samo obiadów i kolacji. Temperatura 90 stopni w słońcu (oczywiście Farenheita) i jambalaya w tle, ponad 3 000 zaproszonych gości, w tym jeden sławny astronauta. Setki wykładów i sesji tematycznych w morderczym tempie od 7:00 do 21:00, tysiące tweetów i blogowych wrzutek, kilkanaście spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Wszystko to można podsumować w trzech słowach: Qlik Qonnections 2016!
Byliśmy z Łukaszem Zajączkowskim jednymi z niewielu Polaków, którzy pojawili się w tym roku w Orlando na Florydzie na konferencji Business Intelligence organizowanej przez Qlik. Jako przedstawiciele JCommerce zbieraliśmy doświadczenie i wiedzę dotyczącą nowych wersji QlikView i QlikSense, a przede wszystkim poszukiwaliśmy nowych, ciekawych projektów, które moglibyśmy prowadzić dla klientów zagranicznych.
Qlik, czyli Business Intelligence z fajerwerkami
Qlik na konferencji zaprezentował się jako wysoce profesjonalna firma. Sesje generalne można było porównać do prezentacji nowych produktów robionych przez Apple czy Samsunga – były i konkrety i show w wykonaniu dyrektorów technologicznych czy prezesa Qlik’a oraz kilka wpadek podczas prezentacji na żywo, z których prowadzący zawsze wychodzili obronną ręką, obracając wpadki w żart (mieliśmy zresztą wrażenie, że to były jednak kontrolowane, mocno wyreżyserowane wpadki).
Z obrazu całej konferencji widać wyraźnie, że Qlik wyrasta na firmę, która w sektorze BI staje się coraz wyraźniejszym liderem (co potwierdza m.in. raport Gartnera). Potwierdziła to tematyka i zakres sesji tematycznych, które były podzielone na te bardziej techniczne, ale też bardziej „miękkie”. Tutaj zgodnie z Łukaszem podzieliliśmy pomiędzy siebie role – Łukasz uczestniczył w wykładach technologicznych, ja skupiłem się na kontekście biznesowym produktów Qlik’a. O szczegółach zmian w produktach możecie poczytać w szczegółowej relacji, którą opublikowałem na Jpro.
Golf i przestrzeń kosmiczna
Konferencja będzie przez nas zapamiętana nie tylko z powodu perfekcyjnej wręcz organizacji, ale również dzięki spotkaniom i rozmowom na żywo z ludźmi z pierwszych stron gazet, m.in. golfistą Henrikiem Stensonem oraz rekordzistą w przebywaniu w przestrzeni kosmicznej, astronautą Scottem Kelly. Zwłaszcza ten ostatni przedstawił niezwykle barwną historię swojej kariery, zwieńczonej prawie rocznym pobytem w Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Miło będziemy również wspominać pożegnalny wieczór z muzyka na żywo w wykonaniu The Coders.
Za rok Qlik planuje organizację kolejnej edycji Qonnections również w połowie maja, w Orlando. Miejmy nadzieję, że pojawimy się tam ponownie z ekipą JCommerce!
Autor: Radosław Szmit, JCommerce SA
International Business Manager
http://www.jcommerce.pl/jpro/
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie