Data publikacji: 2016-05-30
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Polskie IT na światowym poziomie
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Polskie firmy IT mocno stawiają na rozwój i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Ich bezpośrednią konkurencją są nie tylko firmy krajowe, ale coraz częściej przedsiębiorstwa działające na arenie międzynarodowej.

Polskie firmy IT mocno stawiają na rozwój i wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań. Ich bezpośrednią konkurencją są nie tylko firmy krajowe, ale coraz częściej przedsiębiorstwa działające na arenie międzynarodowej. Oddziały polskich firm w miastach, które są światowymi ośrodkami biznesowymi to dzisiejsza rzeczywistość, o której jeszcze do niedawna firmy z Europy Środkowo-Wschodniej mogły tylko marzyć.
Wykształcenie, wiedza, umiejętności oraz kreatywność to kluczowe czynniki, które wpływają na sukces polskich firm za granicą. Nie bez znaczenia jest także zakres i jakość świadczonych usług. Jedną z najszybciej rozwijających się branż jest IT, która regularnie wprowadza na rynek nowe rozwiązania technologiczne. Wymagania stawiane przed tymi firmami na rynkach zagranicznych są bardzo wysokie, dlatego oczekuje się od nich nie tylko zaplecza IT, ale także współpracy na poziomie koncepcji i dostosowania narzędzi, które mają zapełnić lukę pomiędzy usługami świadczonymi przez firmy technologiczne i agencje interaktywne.
W oparciu o taką strategię działa polska firma z Wrocławia, która w ciągu zaledwie dwóch lat istnienia otworzyła cztery biura krajowe i kilka zagranicznych, m.in. w: Austrii, Niemczech, Szwajcarii, Anglii i Szwecji. Od stycznia bieżącego roku, Coders Center posiada także biuro w najbardziej pożądanej lokalizacji na świecie, na Manhattanie. – Nasza spółka wykorzystała zapotrzebowanie na rynku, które dotyczyło rozwoju cyfrowego marketingu oraz automatyzacji procesów sprzedażowych. Obecnie głównymi klientami firmy są duże agencje interaktywne i marketingowe, a także firmy klasyfikowane w rankingu Fortune 500 – informuje Tomasz Gibas, prezes spółki Coders Center.
Nie można podać konkretnego przepisu na sukces, jednak warto wymienić kilka czynników, które mogą go przybliżyć. Pierwszym elementem jest stawianie na innowacyjność, kolejnymi wychodzenie poza standardy oraz dbanie o dobre relacje z otoczeniem firmy. Jednak tym co wyróżnia polskie firmy na arenie międzynarodowej jest odpowiednia relacja jakości do ceny. Są to składowe sukcesu, które przynoszą marce najważniejsze kontrakty.
– Obecnie 95 proc. sprzedaży naszej firmy pochodzi z Europy i USA, to zapewne dzięki konkurencyjnym stawkom pracy w Polsce i oczywiście naszym doświadczonym współpracownikom w delivery. Wdrażamy rozwiązania Enterprise takich producentów, jak: Sitecore, Episerver, Microsoft SharePoint, Adobe Experience Manager (wcześniej Adobe CQ), Magnolia CMS. Co ważne, dzięki strategicznym partnerstwom i efektywnej sieci sprzedaży, jako pierwsza firma w Polsce osiągnęliśmy prestiżowy status złotego partnera platformy Sitecore – dodaje Tomasz Gibas ze spółki Coders Center.
Polskie firmy coraz częściej dorównują tym międzynarodowym, a zazwyczaj jedynym czynnikiem powstrzymującym ich globalny rozwój jest mentalność. Do podboju zagranicznych rynków niezbędna jest wiara we własne możliwości oraz determinacja w dążeniu do celu. Droga nie jest łatwa, pomimo tego, że „american dream” w przypadku branży IT zdarza się często, to wymaga on wiele wysiłku włożonego przez wszystkich pracowników firmy. Z tego względu kluczowym elementem jest odpowiednio dobrana strategia rozwoju, która
uwzględnia otwieranie nowych placówek w różnych państwach oraz współpracę z globalnymi partnerami biznesowymi.
Jak podkreśla Jakub Koba, współzałożyciel Coders Center: Zmieniające się trendy sprzedaży, coraz większe zapotrzebowanie na platformy e-commerce oraz systemy wspierające automatyzację marketingu stają się tematem kluczowym. Rozwiązania te nie są tanie, korzystają z nich najwięksi w Europie i USA, ale zwrot z inwestycji jest szybki i skuteczny.
Polskie firmy wychodzą z cienia globalnych korporacji i walczą o klientów na całym świecie. Ekspansja produktów i usług na zagraniczne rynki zbytu, otwieranie biur sprzedażowych w głównych skupiskach biznesowych, a także oferta sprzedażowa odzwierciedlająca relację jakości do ceny sprawiają, że o rodzimych firmach wkrótce zrobi się jeszcze głośniej. Być może te sukcesy sprawiają, że krajowi przedsiębiorcy uwierzą w swoją konkurencyjność, a dewiza „Polak potrafi” stanie się ich hasłem przewodnim.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie