BIZNES IT i technologie

Optymalizacja czasu i dostaw przesyłek międzynarodowych

Optymalizacja czasu i dostaw przesyłek międzynarodowych
Zdecydowaną większość funkcjonujących w naszym kraju eksporterów stanowią podmioty z sektora mikro i małych

Data publikacji: 2019-12-10
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Optymalizacja czasu i dostaw przesyłek międzynarodowych
Kategoria: BIZNES, IT i technologie

Zdecydowaną większość funkcjonujących w naszym kraju eksporterów stanowią podmioty z sektora mikro i małych przedsiębiorstw.

Optymalizacja czasu i dostaw przesyłek międzynarodowych BIZNES, IT i technologie - Zdecydowaną większość funkcjonujących w naszym kraju eksporterów stanowią podmioty z sektora mikro i małych przedsiębiorstw.

Zdecydowaną większość funkcjonujących w naszym kraju eksporterów stanowią podmioty z sektora mikro i małych przedsiębiorstw. Ich znaczną częścią są firmy jednoosobowe lub rodzinne, które nie kładą największego nacisku na szeroką wysyłkę, a orientują się na klientach selektywnych. Kolejne wyzwanie stanowią długoterminowe umowy z przedsiębiorstwami transportowymi, wynikające wprost z ograniczonego zapotrzebowania na usługi kurierskie, tym bardziej że dla wielu firm to właśnie logistyka jest główną barierą w zakresie implementacji ekspansji na zagranicznych rynkach. 

Dostosowanie cen produktów do oczekiwań klientów idzie w parze z zapewnieniem im maksymalnego komfortu oraz kontroli w obszarze realizacji zamówienia. Konsumenci mają zdefiniowaną potrzebę wygody i możliwości wyboru. Obserwując łańcuch danej dostawy, ustalając dni, a także miejsce doręczenia, w konsekwencji odczują satysfakcję z procesu zarówno dostarczenia, jak i odbioru. Ponadto, Polacy bardzo często podróżują, a także decydują się z różnych względów na zamieszkanie poza granicami kraju. Ten aspekt idzie z kolei w parze ze wzrostem rynku przesyłek międzynarodowych, determinowanego przez działalność firm z branży retail. Paczki coraz szybciej przekraczają granice, a z perspektywy rynku europejskiego docierają do odbiorcy już w ciągu kilku dni.

Czas wyzwaniem i możliwością

W procesie łańcucha dostaw to właśnie czas odgrywa najbardziej istotną rolę. Timing realizacji przesyłki międzynarodowej jest równie ważny jak miejsce jej odbioru. Mniejsi przedsiębiorcy mogą już korzystać z dedykowanych punktów nadań zlokalizowanych w centrach handlowych, biurowcach czy na dworcach. Miejscach często uczęszczanych przez konsumentów, którzy mogą być zarówno nadawcami, jak i odbiorcami. Rozwiązania z myślą o dynamicznym rozwoju sektora e-commerce jeszcze bardziej przyspieszają cały łańcuch. Na Starym Kontynencie przesyłka może dotrzeć do użytkownika nawet w trakcie jednego dnia, a jeśli koncentrujemy się zamówieniach realizowanych na całym świecie, można otrzymać ją już do trzech dni roboczych.

A to już wiesz?  realme wchodzi do Polski i wprowadza najbardziej wyczekiwany model: realme 6

Firmy kurierskie prześcigają się we wprowadzaniu na rynek innowacyjnych udogodnień, które jeszcze bardziej zwiększają komfort klientów indywidualnych i biznesowych. Przesyłki priorytetowe są realizowane w soboty, dedykowane systemy IT ułatwiają konsumentom dostęp do informacji oraz potwierdzeń, pozwalają także zarządzać doręczeniami jednocześnie minimalizując liczbę kontaktów ze sklepami typu e-commerce. Główny wpływ na ich zadowolenie ma ekspresowa oraz skuteczna dostawa, co w konsekwencji sprawia, że usatysfakcjonowany użytkownik szybciej wróci do miejsca, które go nie zawiodło.

Sposobów na optymalizację ostatniej mili jest wiele. Firmy kurierskie inwestują w drony, aplikacje mobilne, a nawet sztuczną inteligencję. Im więcej innowacji, tym większe możliwości dla konsumentów. Coraz większą rolę odgrywają automaty do odbioru przesyłek zarówno w formie instalacji na terenie dedykowanych placówek, jak i niezależnych, otwartych w formule 24/7. Małe sklepy online oraz podmioty nadające ton handlowi internetowi wspólnie muszą dostosowywać się do wymagań rynku, stawiać na nieustanny rozwój, a także szukać rozwiązań pozwalających skutecznie rozszerzać portfolio oferowanych usług.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager SwipBox Polska

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Optymalizacja czasu i dostaw przesyłek międzynarodowych BIZNES, IT i technologie - Zdecydowaną większość funkcjonujących w naszym kraju eksporterów stanowią podmioty z sektora mikro i małych przedsiębiorstw.
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy