Google powinno zacz�c pobiera� op�aty – tak zatytu�owa� Tomasz Frontczak kr�tki tekst w ktorym sugeruje na podstawie artyku�u Danny Sullivan-a, publicysty zajmuj�cego si� od lat tematyk� wyszukiwarek, kt�ry na swoim blogu opublikowa� dwie listy rzeczy, kt�re kocha i nienawidzi w Google.
Tomasz Frontczak napisa�:
Rozdawanie wszystkiego za darmo wi��e si� z wprowadzeniem innego modelu finansowania, czyli pozyskiwania �rodk�w z reklamy. W pewnym miejscu jednak jest granica, kt�rej przekroczy� si� nie da, bo trudno upchn�� wi�cej reklam (zak�adaj�c oczywi�cie trzymanie si� zasady Google zwi�zanej z publikowaniem nieinwazyjnej reklamy).
Nie mo�na w cz�ci nie zgodzi� si� nim, warto zauwazy� jednak �e te narz�dzia kt�re s� udost�pnione za darmo maj� s�u�y� czemu� wi�cej ni� tylko nieinwazyjnej reklamie. Maj� s�u�y� opracowywaniu innych narz�dzi kt�re sa dostepne za du�e pieniadze:
Google Maps – s�u�y propagowaniu Googe Earth i opracowywaniu systm�w nawigacji np w po��czeniu z BMW – i tu nie b�dzie nic za darmo
Gmail – darmowa giga skrzynka pocztowa? – opracowanie najlepszego filtru antyspamowego – kt�ry b�dzie sprzedawany do darmowych kont
Google Analytics? – akurat to wida� b��d jaki pope�niono – mia�y by� bezp�atne statystyki do kont Google Adwords z wersj� profesjonaln� p�atn� – ale umo�liwiono rejestracj� wszystkim – ciekawe jak Google si� z tego wykr�ci …
I tak mo�na by jeszcze d�ugo wymienia�.
Wracaj�c do autora informacji na Di Tomasz-a Frontczak ostatnio przygotowa� on ksi��k� Marketing internetowy
w wyszukiwarkach – nie by�o mi dane si� z ni� zapozna� ale warto wspomnie� �e taki tytu� pojawi� si� na rynku.
Z „Darmowego rozdzia�u” rozdzia�u mo�na wnioskowa� �e tytu� ten kierowany jest do firm i os�b k�re chc� pozna� podstawy „marketingu” internetowego a ju� rozr�niaj� czym r�ni sie wyszukiwarka od przegl�darki.
Mog� si� tam nauczy� jak korzysta� z og�lnodost�nych narz�dzi takich jak np Google AdWords Keyword Tool – https://adwords.google.com/select/KeywordSandbox
i oczywi�cie strona http://www.sprawnymarketing.pl/ksiazka/