Data publikacji: 2015-11-12
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Mocne uderzenie przed premierą Real Boxing 2 Creed. Vivid Games podwaja zyski
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
O blisko 100% wzrósł zysk operacyjny grupy Vivid Games w III kwartale 2015 r. Skonsolidowana sprzedaż spółki zwiększyła się tylko w tym okresie o 65% osiągając poziom 6,51 mln zł.

O blisko 100% wzrósł zysk operacyjny grupy Vivid Games w III kwartale 2015 r. Skonsolidowana sprzedaż spółki zwiększyła się tylko w tym okresie o 65% osiągając poziom 6,51 mln zł. Po trzech kwartałach bieżącego roku narastająco wyniki bydgoskiego developera są już lepsze niż w całym 2014 roku. Dzięki nadzwyczajnemu zdarzeniu jednorazowemu spółka zyskała aktywo podatkowe na kwotę ok. 9 mln zł, dzięki czemu zysk netto grupy na koniec września wyniósł narastająco 12,4 mln zł.
Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 6,51 mln zł (wzrost o 65%), grupa Vivid Games wypracowała w III kwartale 2015 r. 1,65 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 95%). Zysk netto spółki w omawianym okresie wyniósł 10,6 mln zł. – Największy pozycją mającą wpływ na wynik netto grupy jest aktywo podatkowe powstałe na skutek transakcji wewnątrz grupy, które będzie amortyzowane w ciągu najbliższych pięciu lat – tłumaczy Roy Huppert, członek zarządu Vivid Games.
Narastająco zyski grupy na koniec września były już wyższe niż w całym ubiegłym roku. Bydgoski producent gier zwiększył sprzedaż o 53% osiągając po trzech kwartałach poziom 14,5 mln zł (w całym 2014 r. było to 14,9 mln zł). Zysk operacyjny wzrósł do 3,91 mln zł (wzrost o 116%), a wskaźnik EBITDA wyniósł 4,45 mln zł (wzrost o 100% R-d-R). – To najlepszy kwartał i rok w całej historii spółki. Podwajamy wyniki, mimo że gros przychodów czerpiemy z pierwszej części Real Boxing – dodaje Roy Huppert.
Real Boxing jest oficjalną grą mobilną filmu Creed wyprodukowanego przez MGM, Warner Bros. i New Line Cinema, którego premiera odbędzie się 25 listopada. W „Real Boxing 2 Creed™” gracz wcieli się w rolę Adonisa Johnsona, głównego bohatera filmu, którego trenować będzie legendarny Rocky Balboa. Kolejne aktualizacje gry wprowadzą klasyczne pojedynki z kultowej serii filmów „Rocky”, pozwalając graczom walczyć jako Rocky w legendarnych starciach przeciwko Apollo Creedowi, Clubberowi Langowi, czy Ivanowi Drago.
– Dzięki partnerstwu z jedną z największych wytwórni filmowych i pozyskaniu najbardziej znanej bokserskiej licencji filmowej potencjał promocyjny i monetyzacyjny gry Real Boxing 2 jest bardzo wysoki. Gra jest również znacznie większa, bardziej dopracowana i ukierunkowana w stronę modelu free-to-play od pierwowzoru. Kampania promocyjna obejmuje swoim zakresem wiele działań zakrojonych na szeroką skalę. Wierzymy, że przygotowaliśmy się w sposób, który umożliwi nam osiągnąć światowy sukces – kontynuuje Kościelny.
O spółce:
Vivid Games S.A. działa na rynku gier od 2006 r. Jest jednym z najnowocześniejszych, niezależnych producentów najwyższej jakości gier na urządzenia mobilne w Europie. Najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest REAL BOXING™, który trafił do ponad 26 mln odbiorców. W połowie 2014 roku miała miejsce premiera kolejnej dużej marki – Godfire: Rise of Prometheus. W czerwcu 2012 r. Vivid Games S.A. z powodzeniem zadebiutował na rynku NewConnect. W 2014 r. przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 14,9 mln zł (wzrost o 85%), spółka wypracowała 2,7 mln zł zysku netto (wzrost o 268%). Wskaźnik EBITDA wyniósł 3,9 mln zł. Więcej o spółce na: www.vividgames.com.
Kontakt dla mediów:
Remigiusz Kościelny – prezes zarządu, tel. 52 3215728, [email protected]
Tomasz Muchalski, tel. 504 212 463, [email protected]
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie