Microsoft na razie nie kupi Yahoo

strajk.pl on 7 maja, 2007

Pojawiły się informacje o możliwym zakupie przez Microsoft jednego z liderów w branży on-line – firmy Yahoo. Reuters informuje, że Microsoft i Yahoo ponownie przystąpiły do rozmów w sprawie połączenia. Microsoft jest już coraz bliżej zakupu jednego z liderów w branży on-line, którego największymi zaletami są bez wątpienia spora rzesza użytkowników i silna pozycja wśród reklamodawców.
Na wieść o być może zbliżającym się połączeniu akcje Yahoo wzrosły aż o 14 procent i kosztowały ponad 32 dolary. Wartość papierów Microsoft natomiast spadła o niecałe półtora procent – do nieco ponad 30 dolarów. Samo połączenie nie jest jednak niczym nowym – jest rozważane przez obie firmy już od lat, ale poprzednia oferta Microsoft sprzed kilku miesięcy (New York Post pisał o 50 miliardach dolarów) nie uzyskała aprobaty Yahoo.
Zakup Yahoo wydaje się z punktu widzenia Microsoft najlepszym rozwiązaniem w konkurencji z coraz prężniej rozwijającym się Google. (Źródło: Reuters)

Okazało się, że do rozmów jednak nie doszło.


Z nieoficjalnych doniesień wynika, że firma Yahoo nigdy nie była szczególnie zainteresowana transakcją, mimo iż początkowo nie dementowała pogłosek o rozmowach z Microsoftem.

Pojawiły się za to informacje, że Yahoo planuje rozszerzenie swojej oferty reklamowej o ponad 260 gazet i serwisy takie jak eBay i Viacom. Pomóc ma jej w tym niedawny zakup firmy Right Media, zajmującej się kontaktami pomiędzy reklamodawcami a właścicielami witryn. Tworzony jest także nowy system do zarządzania reklamami, który ma rywalizować z Google.
Źródło: The Inquirer