BIZNES IT i technologie

InternetBeta – o trendach w marketingu internetowym

InternetBeta – o trendach w marketingu internetowym
​InternetBeta - konferencja, która co roku gromadzi tuzy branży internetowej w podrzeszowskiej Kielnarowej w celu wymiany doświadczeń i poznania najnowszych trendów w branży. Jakie tematy dominowały na scenie Bety w 2015

Data publikacji: 2015-09-17
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: InternetBeta – o trendach w marketingu internetowym
Kategoria: BIZNES, IT i technologie

​InternetBeta – konferencja, która co roku gromadzi tuzy branży internetowej w podrzeszowskiej Kielnarowej w celu wymiany doświadczeń i poznania najnowszych trendów w branży. Jakie tematy dominowały na scenie Bety w 2015 roku?

InternetBeta - o trendach w marketingu internetowym BIZNES, IT i technologie - ​InternetBeta - konferencja, która co roku gromadzi tuzy branży internetowej w podrzeszowskiej Kielnarowej w celu wymiany doświadczeń i poznania najnowszych trendów w branży. Jakie tematy dominowały na scenie Bety w 2015 roku?

InternetBeta – konferencja, która co roku gromadzi tuzy branży internetowej w podrzeszowskiej Kielnarowej w celu wymiany doświadczeń i poznania najnowszych trendów w branży. Jakie tematy dominowały na scenie Bety w 2015 roku?

W dniach 9-11 września w budynku Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Kielnarowej pod Rzeszowem zgromadziło się około 500 osób – głównie specjalistów z branży marketingu internetowego oraz e-commerce, start-upowców oraz gwiazd polskich kanałów YouTube.

Czy 2016 to rok wideo w sieci?

Tematyka wideo w internecie była wyjątkowo silnie zaakcentowana w tegorocznej agendzie – wykłady na ten temat popularności i specyfiki wideo w sieci oraz sposobów na spieniężenie internetowej popularności przedstawili m.in. Artur Kurasiński (AK74), Karol Paciorek (Kto wie, ten wie), Robert Passut (Abstrachuje.tv) czy Dominik Szarek (Futbolove). Wszyscy prelegenci byli zgodni co do jednego: aby kanał na YouTube był popularny, musi cechować go autentyczność osób występujących. Ciekawymi danymi podzielił się Artur Kurasiński – według przedstawionych przez niego statystyk YouTube to druga największa na świecie wyszukiwarka po Google, z której korzysta ponad miliard użytkowników. Co więcej, co minutę na YouTube przesyłane jest 400 godzin filmów, a 50 proc. wyświetleń materiałów umieszczonych na tym kanale generowana jest z ruchu mobilnego. Prelegent podkreślił, jak ogromny potencjał marketingowy ma ten kanał, a popularni YouTuberzy potwierdzili jego działanie – wśród sposobów generowania zysków na kanale YouTube wymienili m.in. product placement, specjalne akcje sponsorowane, Google AdWords oraz prowadzenie sklepu internetowego z gadżetami związanymi z tematyką kanału.

A to już wiesz?  LG liderem grupy w globalnym rankingu Dow Jones Sustainability Indices

Mocny akcent na Virtual Reality

Obok trendu wideo w sieci, który dominował w agendzie, na korytarzach dało się wyczuć inny trend – sporą część atrakcji stanowiły stoiska, przy których na własnej skórze można było przetestować urządzenia z dziedziny Virtual Reality. Przejażdżka rowerem w okularach Oculus to tylko jedna z kilku atrakcji, które cieszyły się ogromną popularnością wśród uczestników.

Zwycięzcy Startup Sito – mini-konkursu dla start-upów

Podczas InternetBeta nie zabrakło start-upowego akcentu, choć nie był to dominujący trend tegorocznego spotkania. Młodzi przedsiębiorcy mieli okazję wziąć udział w programie Startup Sito, w którym do wygrania była wejściówka na kolejną edycję oraz nagrody rzeczowe. W ramach programu wyróżniono dwa projekty:iWisher, serwis internetowy pomagający w wyborze prezentu dla znajomych oraz podzieleniu kosztów, oraz aplikacja MoveSmart, pozwalająca na dobór optymalnej trasy podróży. Jak podkreślają organizatorzy, InternetBeta okiem start-upowca to okazja do zaprezentowania się przed publicznością odmienną od tych obecnych na konferencjach start-upowych. Rzeczywiście, w Kielnarowej start-upowcy mogli zasięgnąć raczej rady marketingowców czy osób popularnych w Internecie, niż inwestorów i start-upowych mentorów.

Pisząc o InternetBeta, trzeba wspomnieć o imprezach towarzyszących, które są nieodzownym elementem spotkania od wielu lat. Organizatorzy zadbali o wypełnienie czasu uczestnikom w przeddzień konferencji, oraz każdego wieczoru po wykładach. Podobnie jak poprzednie edycje, również i ta ukierunkowana była na networking oraz wzajemną inspirację ludzi związanych z branżą internetową.

Autor

Sylwia Wojtas
Redaktor / Dziennikarz
web.gov.pl
Zachęcamy do zadawania pytań autorowi: wyślij email

Artykuł udostępniamy na licencji Creative Commons CC BY-ND 3.0 PL (http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/). Warunkiem wykorzystania tekstu jest zachowanie go w niezmienionej formie oraz wyraźne oznaczenie autora (imię i nazwisko) oraz podlinkowanego źródła tekstu (www.web.gov.pl). Wykorzystanie fragmentów tekstu jest możliwe na zasadach cytatu, określonych Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

A to już wiesz?  SoDA odpowiedzią na potrzeby rynku IT w Polsce

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
InternetBeta - o trendach w marketingu internetowym BIZNES, IT i technologie - ​InternetBeta - konferencja, która co roku gromadzi tuzy branży internetowej w podrzeszowskiej Kielnarowej w celu wymiany doświadczeń i poznania najnowszych trendów w branży. Jakie tematy dominowały na scenie Bety w 2015 roku?
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy