Google oficjalnie rozpoczęło program partnerski Google Book Search w Polsce. Na rozpoczętych dzisiaj międzynarodowych targach książki w Warszawie Santiago de La Mora z Google namawiał polskich wydawców do uczestnictwa w programie.
Jak napisał Piotr Zalewski : Mora przekonywał wydawców, że uczestnictwo w Book Search to szansa na dotarcia ze swoimi tytułami do milionów Polaków w Polsce oraz za granicą. Prezentacja wzbudziła duże zainteresowanie, na sali było ok. 50 osób – przedstawicieli wydawnictw, niebawem powinniśmy spodziewać się polskich książek w wyszukiwarce Google Book Search.
Warto zwrócić uwagę na wywiad z zeszłego roku na IS w którym pojawiły się zapowiedzi wprowadzenia Google Book Search
Polskie Google Book Search dostępne jest na http://books.google.pl/
za Polskie Google Book Search o krok bliżej
Co to jest Google Book Search?
Jest to wyszukiwarka, która umożliwia przeszukiwanie całego tekstu książek w celu znalezienia pozycji interesujących użytkownika oraz uzyskanie informacji, gdzie można je kupić lub wypożyczyć.
Program partnerski Google Books umożliwia wydawcom promocję książek w Google. Google skanuje tekst książek wydawców uczestniczących w programie, dzięki czemu użytkownicy mogą zobaczyć książki dopasowane do tematyki wyszukiwanych informacji. Kiedy użytkownik klika wynik wyszukiwania książki, przechodzi do strony internetowej przechowywanej na serwerze Google, która przedstawia zeskanowany obraz odpowiedniej strony z książki. Każda strona zawiera także różne linki ,,Kup tę książkę”, które umożliwiają kupno tej książki od sprzedawców online.
Na stronach tych możemy również wyświetlać kontekstowo kierowane reklamy Google AdWords. Wydawcy otrzymują część przychodów uzyskanych z reklam wyświetlanych na stronach z ich treścią.
Udział w programie Google Book Search daje wiele korzyści. Wydawca w programie Google Book Search może:
Bezpłatnie promować książki w Google;
Zwiększyć sprzedaż książek w księgarniach tradycyjnych i internetowych;
Zwiększyć zasięg wśród grupy docelowej;
Skorzystać z nowego, rozwojowego źródła przychodów: reklam kontekstowych.
więcej w przewodniku
Tags: sponsorowane, pozycjonowanie