Data publikacji: 2018-09-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Empik – nowa aplikacja
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Nowa aplikacja mobilna Empik jest już dostępna. Zaktualizowana wersja pozwala użytkownikowi na łatwe logowanie i ekspresową rezerwację produktów w salonie oraz, co ważne, w porównaniu z poprzednią jest zdecydowanie szybsza i bardziej stabilna.

Nowa aplikacja mobilna Empik jest już dostępna. Zaktualizowana wersja pozwala użytkownikowi na łatwe logowanie i ekspresową rezerwację produktów w salonie oraz, co ważne, w porównaniu z poprzednią jest zdecydowanie szybsza i bardziej stabilna. Modyfikacja powstała dzięki wiedzy, doświadczeniu i zasobom Zespołu Mobile, który na co dzień pracuje w warszawskim biurze Empik.
Aplikacja mobilna Empik, mimo iż stanowi aktualizację poprzedniej wersji, jest w rzeczywistości całkowicie nowym produktem. Prace nad stworzeniem przyjaznego użytkownikom oprogramowania wykorzystującego najnowsze technologie, zajęła autorom dziewięć miesięcy. Wewnętrzy zespół Empiku stworzył od podstaw nowe rozwiązania, które ułatwiają klientom zakupy. Aplikacja dedykowana jest platformom Android i iOS oraz aplikacji serwerowej. Warto podkreślić, że to dopiero wstęp do wprowadzenia nowego systemu sprzedaży. Równolegle z rozwojem tego produktu, modyfikacji ulegną także pozostałe elementy architektury systemowej firmy. Wszystko po to, by zakupy w jednym z największych sklepów online w Polsce były bardziej przyjazne klientom.
Stabilny system, łatwiejsze zakupy
W nowym mobilnym rozwiązaniu Empiku pojawiło się wiele użytecznych z punktu widzenia użytkownika funkcjonalności np. opcja ekspresowej rezerwacji produktu w salonie i odbioru jeszcze tego samego dnia. „Cały proces jest tak szybki, że od momentu wybrania produktu do momentu finalizacji rezerwacji możemy przejść w kilka sekund. Jednak nie tylko ten proces działa innowacyjnie. Szybkość oraz stabilność aplikacji to dwa obszary, na których się skupiliśmy najbardziej. To właśnie w nich zauważalny jest największy postęp” – mówi Bartłomiej Sobczak, Head of Mobile Empik.
Wśród innych funkcji warto wymienić także kwestię łatwej rejestracji i logowania. „Podczas opracowywania nowej aplikacji staraliśmy postawić się w roli użytkownika, by w możliwie najprostszy sposób napisać moduł rejestracji/logowania. W rezultacie powstał przejrzysty format, w którym niejako prowadzimy klienta za rękę i w zależności od wprowadzonego adresu e-mail wypełniamy za niego pola” – dodaje Mateusz Grzechociński, Mobile Tech Lead.
Empik.com jest platformą marketplace posiadającą ponad 2 miliony produktów, które można zakupić także przez aplikację. Twórcy narzędzia potraktowali ten obszar priorytetowo. Nowa wersja aplikacji Empik została wzbogacona o specjalnie opracowane filtry, dzięki czemu znalezienie właściwego artykułu jest o wiele łatwiejsze i szybsze.
Autorskie rozwiązanie Empik
Wprowadzane właśnie nowe rozwiązanie mobilne Empiku to pierwszy projekt zrealizowany w całości przez wewnętrzny Zespół Mobile. W kulminacyjnym momencie nad aplikacją pracowało: 6 programistów mobile, 4 programistów backend, 2 testerów i 1 analityk. „Na potrzeby rozwoju aplikacji powstało też zupełnie nowe środowisko developerskie” – komentuje Sobczak. „Dzięki temu mogliśmy holistycznie podejść do prac nad tym narzędziem oraz oprzeć aplikację o najnowsze technologie” – dodaje.
To jeszcze nie koniec
Wersja aplikacji, która w ubiegłym tygodniu pojawiła się na rynku jest w pewnym stopniu MVP (Minimum Viable Product), część rozwiązań nie została jeszcze ukończona. W najbliższym czasie wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności, które jeszcze bardziej ułatwią użytkownikom korzystanie z aplikacji. Co więcej, nowe rozwiązanie mobilne Empik, będzie umożliwiało korzystanie z ofert promocyjnych, a tych firma zapowiada wiele.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie