Aktualności Google Adsense Google Adwords Reklama

DoubleClick za 3,1 mld $ w Google

Google poinformowało oficjalnie p przejęciu firmy DoubleClick produkującą technologie do obsługi reklam w internecie. Kwota transakcji wyniesie 3,1 mld dol. w gotówce – co jest kwotą większą niż Google wyłożyło za przejęty w ubiegłym roku serwisu wideo YouTube – 1,7 mld dol.

Walka o DoubleClick rozgrywała się pomiędzy Google, Yahoo i Microsoftem.

Dlaczego Google kupuje tę firmę? Sergiej Brin, współzałożyciel Google, ogranicza się do patetycznych deklaracji. – Nasza wizja to uczynienie razem reklamy internetowej lepszą: mniej uciążliwą, bardziej efektywną i bardziej użyteczną dla internautów, reklamodawców i wydawców – oświadczył w komunikacie.

Zdaniem Andrew Franka, analityka firmy badawczej Gartner, przejęcie DoubleClick umożliwi Google zaistnienie na szerszym rynku reklamy internetowej, który składa się z wielu coraz bogatszych form reklamowych (od tradycyjnych bannerów przez rozmaite formy multimedialne po reklamy wideo) wykorzystywanych przez reklamodawców nawet w wielkich kampaniach wizerunkowych – podobnie jak reklamy w TV.

To połączenie dwóch gigantów na rynku wyszukiwarek i displayów – tak ocenił inwestycję Google Martin Redy, prezes Modem Media. Jordan Rohan, analityk z RBC Capital Markets dodaje: – Trzymanie Microsoftu z daleka od DoubleClick jest warte dla Google miliardy dolarów.

Google opracowało szczegółowy plan/informator, w którym wyjaśnia powody zakupu DoubleClick i związane z tą inwestycją plany na przyszłość.

Za Google Blog

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy