Data publikacji: 2019-04-29
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Co wyróżnia firmy wykorzystujące mobilne formy pracy? Badanie Oxford Economics
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Cyfrowa technologia rewolucjonizuje pracę, jaką znamy. Według badania przeprowadzonego przez Oxford Economics na zlecenie Citrix organizacje, które wykorzystują jej nowe formy mają nie tyko lepsze wyniki, ale także mogą zapewnić wyższą satysfakcję z pracy dla swoich pracowników.

Cyfrowa technologia rewolucjonizuje pracę, jaką znamy. Według badania przeprowadzonego przez Oxford Economics na zlecenie Citrix organizacje, które wykorzystują jej nowe formy mają nie tyko lepsze wyniki, ale także mogą zapewnić wyższą satysfakcję z pracy dla swoich pracowników.
Jednak mimo coraz szerszej dyskusji wokół cyfrowej transformacji zaledwie 12 procent organizacji objętych badaniem zidentyfikowano jako „Digital Workspace Leaders”. Oznacza to, że wciąż wiele z nich nie ma możliwości korzystania z nowoczesnych, mobilnych form pracy, które mogą przekuć na swoją korzyść. Oto 3 cechy firm, które stosują różne warianty nowoczesnej pracy zdalnej.
1. Wykorzystują nowe technologie do wprowadzania i umocnienia zmian kulturowych i zmian zachowań pracowników.
Zgodnie z badaniami Oxford Economics pracownicy, którzy są odpowiednio przygotowani i wyposażeni w narzędzia do cyfrowej pracy lepiej radzą sobie z rozwiązywaniem problemów, współpracą w grupie, zarządzaniem stresem, czy też elementami stricte związanymi ze sprzedażą, w tym choćby z efektywną obsługą klienta. Ponadto firmy, które korzystają z zalet elastycznej i mobilnej pracy są w stanie łatwiej przyciągnąć, a następnie utrzymać najlepszych pracowników, gdyż są dla nich bardziej atrakcyjnym pracodawcą. Aż 86 % badanych firm potwierdza tę ostatnią tezę.
2. Opierają strategię cyfrowej transformacji na równowadze pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
Badanie pokazało również, że podczas gdy 59% firm wskazuje na wypalenie pracowników jako istotny problem, dokładnie taki sam odsetek firm chce, aby ich pracownicy byli dostępni zawodowo po godzinach. Powstaje zatem pytanie, w jaki sposób pogodzić potrzebę posiadania gotowych do pracy, zdalnie dostępnych pracowników z bardzo realnym ryzykiem poczucia wypalenia. Warto zacząć od upewnienia się, że pracownicy rozumieją wartość, są upoważnieni i znają możliwości pracy zdalnej. Takie elementy jak swoboda i elastyczność w tworzeniu harmonogramu uwzględniającego zobowiązania życiowe, lepszą jakość i większą ilość prywatnego czasu, a także możliwość wykorzystania konkretnychnarzędzi do pracy zdalnej (np. wirtualne spotkania) bez konieczności ciągłego podróżowania mają duży wpływ na morale pracowników. Wirtualna praca daje im narzędzia do płynnego łączenia osobistych potrzeb i obowiązków zawodowych. Pracownicy są bardziej skłonni do pracy poza tradycyjnymi godzinami uznając, że taki kompromis ostatecznie przekłada się na ich korzyść.
3. Najpierw identyfikują potrzeby pracowników, potem dobierają właściwe rozwiązania. Nie odwrotnie.
Kolejne wyniki badania pokazują, że 40% firm jedynie dodaje funkcje mobilne do istniejących już w firmie procesów biznesowych. Odwrotnie działają te organizacje, które odnoszą sukcesy w wykorzystywaniu pracy zdalnej. W pierwszej kolejności określają one czynniki, które definiują efektywne i dobre dla pracowników miejsce pracy, a następnie tworzą je poprzez inwestycje w odpowiednie rozwiązania IT do pracy mobilnej. Zatem zanim dokona się inwestycji w nowe narzędzia, należy określić strategię i zidentyfikować jej poszczególne elementy, które pozwolą rozwiązać im konkretne cele. Wśród nich mogą być zarówno: lepsza obsługa klienta, wyższa wydajność pracowników, bezpieczeństwo dla pracowników zdalnych i kontraktowych, łatwiejsze zarządzanie czy w końcu dłuższe życie smartfonów, tabletów, laptopów i infrastruktury IT.
„Koncepcja pracy zmienia się. Dziś to już nie tylko miejsce, ale coraz bardziej dynamiczna przestrzeń pracy, która powinna adaptować się do ludzkich potrzeb, bez względu na wykorzystywane urządzenie czy fizyczną lokalizację pracowników. To powoduje, że jednym z istotniejszych zadań IT jest zaprojektowanie takiego środowiska, które będzie spełniało odpowiednie standardy efektywności.” – mówi Krzysztof Rachwalski, szef polskiego biura Citrix.
Nie jest to jednak takie proste. Z jednej strony potrzeby pracowników na przyjazne usługi rosną, z drugiej zaś z perspektywy IT zarządzanie aplikacjami rozproszonymi w różnych lokalizacjach jest nie tylko niewygodne, ale także zwiększa zagrożenia w obrębie bezpieczeństwa. Bezpieczna cyfrowa przestrzeń pracy opracowana w zgodzie z założeniami cyfrowej transformacji ma na celu sprostanie rosnącej złożoności IT. Łączy w sobie wszystko, czego potrzebują ludzie, by efektywnie i bezpiecznie pracować bez względu na lokalizację aplikacji, wykorzystywane urządzenia czy dostępne połączenia sieciowe.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie