Data publikacji: 2015-11-13
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Bloober Team zapowiada 4 premiery w 2016 r. Layers of Fear napędza sprzedaż
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Prawie 0,6 mln zł zysku operacyjnego wypracował Bloober Team w III kw. 2015 r. Dobry wynik to efekt popularności gry Layers of Fear w wersji Early Access na platformie Steam. Pełna wersja gry na Steam oraz konsolę Xbox One trafi do sprzedaży w połowie stycznia 2016 r.

Prawie 0,6 mln zł zysku operacyjnego wypracował Bloober Team w III kw. 2015 r. Dobry wynik to efekt popularności gry Layers of Fear w wersji Early Access na platformie Steam. Pełna wersja gry na Steam oraz konsolę Xbox One trafi do sprzedaży w połowie stycznia 2016 r. W przyszłym roku można spodziewać się również premier Scopophobii, Medium oraz nieanonsowanego wcześniej horroru.
Przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 2,1 mln zł, Bloober Team wypracował w minionym kwartale 0,39 mln zł zysku netto. Zysk operacyjny wyniósł w omawianym okresie 0,58 mln zł. Narastająco przychody krakowskiej spółki zwiększyły się do 5,4 mln zł (wzrost o 15%), a zysk operacyjny do 0,76 mln zł. – Nie ukrywam, że dobry wynik to w większości efekt sprzedaży Layers of Fear na Steamie. Jednak “żniw” spodziewamy się dopiero w styczniu, po premierze pełnych wersji gry na Steam i Xbox One. Wyniki trzeciego i czwartego kwartału kiedy do sprzedaży trafiła wersja preview gry na Xbox One a liczne promocje związane z Halloween skokowo zwiększyły rozpoznawalność marki i zakupy samej gry dobrze obrazują potencjał pełnej wersji, dodatkowo już ponad 100 tysięcy osób włożyło grę do swej listy życzeń – podkreśla Piotr Babieno, prezes Bloober Team.
Nadchodzący rok będzie z pewnością najważniejszy w historii spółki. Jeszcze nigdy jednego roku żaden z krajowych developerów nie anonsował takiej liczby premier. Po styczniowych premierach Layers of Fear, do sprzedaży w pierwszym półroczu 2016 r. trafi Scopophobia. Z kolei w drugim półroczu można spodziewać długo oczekiwanej premiery gry Medium. – W międzyczasie nasza spółka zależna iFun4All wypuści na rynek grę Blind’n’Bluff. Pierwotnie premiera zapowiedziana była na rok bieżący ale spółka stwierdziła, że po dobrym odbiorze niezapowiedzianej Red Game, najpierw skupimy się na wykorzystaniu potencjału tej gry. Mam na myśli wydanie gry w wersji na konsolę PlayStation Vita, a w dalszej kolejności na inne platformy — tłumaczy Piotr Babieno. Prezes krakowskiej spółki zdradził również, że w przygotowaniu jest niezapowiedziany wcześniej tytuł, który ujrzy światło dzienne prawdopodobnie już w pierwszym półroczu 2016 r. – Będzie to oczywiście horror. Jego akcje będzie rozgrywała się w “przyszłości”. Więcej szczegółów zdradzimy na początku roku- zapowiada.
O spółce:
Bloober Team SA to niezależny producent gier wideo. Firma powstała w 2008 r. Specjalizuje się w tworzeniu gier z gatunku thriller/horror skierowanych do odbiorcy dorosłego. Jest autoryzowanym developerem na wszystkie liczące się platformy takie jak Playstation 4, Xbox 1, WiiU, iOS, Android czy Oculus Rift. Jako jedyny niezależny deweloper, stworzył tytuły na premierę dwóch kolejnych konsol Sony: PlayStation Vita i PlayStation 4. W krakowskim studio Bloober Team zatrudnia i współpracuje z grupą ponad 50 najlepszych specjalistów w branży w Polsce. Spółka specjalizuje się w tworzeniu rozbudowanych tytułów, charakteryzujących się wyrazistymi bohaterami, dojrzałą historią i unikalnym światem. Obecnie Bloober Team pracuje nad własnymi, dużymi markami takimi jak Layers of Fear, Scopophobia i Medium, które prezentują nie tylko unikalne scenariusze i scenerie, ale przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania w samej rozgrywce. W 2014 r. w ramach programu Creative Europe, Medium jako pierwsza w historii polska gra dostała maksymalny grant (150 00 EUR) bezpośrednio z Brukseli.
Kontakt:
Piotr Babieno
+48 12 3538555
Tomasz Muchalski
+ 48 504 212 463
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie