Data publikacji: 2016-12-15
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 6. urodziny FIBARO w Polsce
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Informacja prasowa na temat 6. urodzin firmy Fibaro

Fibaro, producent zaawansowanych inteligentnych rozwiązań dla domu, obchodzi jubileusz 6-lecia działalności. W tym czasie firma Fibar Group rozwinęła się z trzyosobowej, działającej w przydomowym garażu do przedsiębiorstwa zatrudniającego prawie 400 osób, które zdobywa popularność w ponad 100 krajach, między innymi Niemczech, Francji czy Stanach Zjednoczonych. Po 6 latach, produkcja rozwiązań Smart Home jest nadal realizowana w Poznaniu, a nad konstrukcją i kolejnymi pomysłami czuwają polscy inżynierowie.
6 lat działalności Fibaro pozwoliło marce zdobyć pozycję lidera branży Internetu Rzeczy (IoT – Internet of Things) na świecie. Systemy FIBARO dostępne w ofercie firmy są uznawane za jedne z najbardziej zaawansowanych, bezprzewodowych rozwiązań systemu inteligentnego domu dostępnych na rynku.
Ostatnie 6 lat dla Fibaro to nieustający rozwój. Sukces zawdzięczamy przede wszystkim naszym pracownikom, klientom i zaufaniu, jakim nas obdarzyli. Dużą rolę odegrali również nasi partnerzy biznesowi – ich otwarte podejście do tworzącego się trendu sprawiło, że coraz więcej ludzi ma możliwość korzystania z nowoczesnej technologii – mówi Joanna Ossowska-Rodziewicz, dyrektor ds. operacyjnych FIBARO.
Zaufany partner dla biznesu
Rozwiązania Fibaro są instalowane w inwestycjach takich deweloperów jak: Marvipol, Skanska, Dom Development. Poznański innowator zyskał zaufanie międzynarodowych marek technologicznych, takich jak Huawei czy Samsung.
Potencjał marki dostrzegła również firma Orange, w której salonach są dostępne produkty Fibaro. Nawiązanie współpracy z największymi markami na świecie potwierdza jej pozycję innowatora i lidera w sektorze inteligentnych domów.
Fibaro rozumie, z czego wynika sukces przedsiębiorstwa
Zaangażowanie społeczne, wpieranie edukacji i sportu są niezmiernie istotnymi elementami działalności Fibaro. Oznacza to, że firma zachowuje równowagę pomiędzy trzema aspektami funkcjonowania przedsiębiorstwa – ekonomicznym, ekologicznym i etycznym. Postawę tę potwierdzają inicjatywy, w które zaangażowała się firma. Fibaro jest członkiem Organizacji Narodów Zjednoczonych (UN) w ramach inicjatywy Global Compact, która zrzesza firmy realizujące efektywnie działania z zakresu CSR. Firma od lat wspiera edukacje, wyposażając laboratoria uczelni technicznych w kraju i zagranicą w produkty FIBARO. W 2016 roku firma rozpoczęła współpracę z Singapurskim Ministerstwem Edukacji. Urządzenia kształcą przyszłych profesjonalistów w zakresie technologii smart home.
Postawa Fibaro wynika z akceptacji zależności pomiędzy sukcesem firmy, a społeczeństwem, w którym prowadzi działalność oraz środowiskiem, z którego czerpie zasoby. W myśl idei społecznej odpowiedzialności biznesu firma dąży do wzrostu swojej wartości ekonomicznej i trwałego rozwoju, przynosząc jednocześnie korzyści społeczeństwu oraz wpływając na ochronę środowiska naturalnego – dodaje Joanna Ossowska-Rodziewicz.
Podsumowując 6 lat działalności Fibaro, warto zwrócić uwagę, że przemyślane i odważne decyzje pozwoliły na szybki i skuteczny rozwój marki. Do największych osiągnięć producenta warto zaliczyć ekspansję na ponad 100 światowych rynków, ponad 100 prestiżowych nagród (CES Innovation Award 2016, IF Product Design Award 2014, Dobry Wzór 2014, Młoda Marka Sukcesu 2013) i współpracę z globalnymi graczami technologicznymi, a także otwarcie w maju br. biura w Dolinie Krzemowej.
W kolejnych latach, chcemy utrzymać pozytywny trend wzrostowy i zwiększyć dynamikę rozwoju oferując naszym klientom najbardziej innowacyjne produkty na rynku – podsumowuje Joanna Ossowska-Rodziewicz.
Kalendarium najważniejszych wydarzeń w historii działalności Fibaro:
12 listopada 2010 roku – powstanie firmy,
2014 rok – start dystrybucji w USA,
16 kwietnia 2015 roku – zmiana w spółkę akcyjną, dołączenie inwestora,
maj 2016 roku – otwarcie biura w Dolinie Krzemowej,
październik 2016 roku – CES Innovation Award 2016 w kategorii Smart Home dla urządzenia The button.
O Fibar Group:
Fibar Group S.A. to innowacyjna firma z Polski działająca w branży IoT (Internet of Things), która w ciągu sześciu lat od rozpoczęcia działalności stała się jedną z wiodących marek na świecie, sprzedając swoje produkty na międzynarodowych rynkach. Fibar Group S.A. zajmuje się produkcją oraz sprzedażą hurtową elementów systemu Fibaro, który jest obecnie jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań automatyki budynkowej dostępnych na rynku. Fibaro opiera się na technologii z-wave – to metoda komunikacji, pozwalająca na bezinwazyjną instalację systemu w każdym domu, mieszkaniu, czy biurze. System posiada przyjazny i prosty w obsłudze interfejs, który nie sprawi problemu nawet mniej zaawansowanym użytkownikom. Fibaro to system w pełni stworzony i rozwijany w Polsce – również fabryka, w której wytwarzane są produkty marki zlokalizowana jest w naszym kraju.
Więcej informacji:
www.fibaro.com
Dodatkowych odpowiedzi udzielą:
Kamil Ściana
Tel: 605 122 967
Joanna Manarczyk
Tel: 691 216 333
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie