Data publikacji: 2018-09-11
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 5 start-upów, które zmienią branżę muzyczną
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
– Te obiecujące startupy to tylko wycinek na liście nowości, opartych na ciekawych rozwiązaniach technologicznych – twierdzi ekspert.

Chatboty, sztuczna inteligencja i blockchain to technologie, które odmienią branżę muzyczną, komentuje dla portalu Interaktywnie.com Sergey Bludov, Senior Vice President działu Media&Entertainment w DataArt. I wymienia pięć start-upów, które z ich wykorzystaniem tworzą przemysł rozrywkowy jeszcze ciekawszym.
Rewolucja start-upowa nabiera tempa – z najnowszego raportu Startup Genome wynika, że łączna wykreowana wartość przez tę gałąź gospodarki wyniosła 2,3 biliona dolarów w ciągu lat 2015-2017. To o jedną czwartą więcej niż w poprzednich dwóch latach. Choć start-upy najczęściej kojarzą się z rozwiązaniami dla e-commerce lub social media, w rewolucji biorą udział również firmy z branży muzycznej.
Jednym z przykładów jest The Bot Platform. Firma tworzy spersonalizowane chatboty, które komunikują się z klientami za pośrednictwem Messengera. – Chatbot wysyła i odpowiada na zapytania fanów, a następnie oferuje bilety na koncerty. Jest w dodatku zawsze zaktualizowany. Wydawcy i twórcy mogą go „zasilać” odpowiedziami na nowe zapytania fanów oraz tworzyć nowe kampanie sprzedażowe – komentuje Bludov. I dodaje, że spersonalizowane boty generują istotnie wyższe zaangażowanie fanów.
Technologia idzie jednak o krok dalej, wychodząc poza słowo pisane. Okazuje się, że powoli zastępuje również inne obszary twórczości, utożsamiane do tej pory z dziełem człowieka. Bludov podaje jako przykłady start-upy PopGun i AI Music.
Ten pierwszy rozpoznaje największe przeboje i buduje na ich podstawie zupełnie nowe ścieżki dźwiękowe. Stworzone przez PopGun dzieła co prawda nie są jeszcze przebojami, jednak twórcy start-upu przekonują, że sztuczna inteligencja jest w stanie sama opracować wybrane linie muzyczne. Co będzie w przyszłości? Twórcy chcą, żeby ich wirtualny artysta przeszedł muzyczny test Turinga.
Drugi ze start-upów AI Music również skupia się na rozwoju sztucznej inteligencji. Twórcy pracują nad aplikacją, która zremiksuje ulubioną piosenkę na styl, który na dany moment preferuje słuchacz. Niestety, projekt jest na wczesnym etapie rozwoju, a pierwsze efekty mają ujrzeć światło dzienne dopiero pod koniec tego roku.
Kolejnym start-upem jest Jaak, który ma wspomóc twórców i wydawców w dystrybucji honorariów. Na bazie technologii blockchain stworzyli wspólną sieć, do której doprosili wydawców takich jak BMG, Global Music Rights lub Warner Music Group. – Sieć działa jako „niewymagająca zezwolenia, zdecentralizowana sieć informacji o własności intelektualnej, pozwalająca twórcom współpracować na skalę całej branży”. Wspólna infrastruktura umożliwia nowe podejście w dystrybucji honorariów, znacznie upraszcza licencjonowanie treści w internecie, dzięki czemu odblokowuje świat nowych treści i ujawnia niewykorzystane możliwości – mówi dla Interaktywnie.com Sergey Bludov.
Twórcy i wydawcy widzą przyszłość dystrybucji honorariów również w streamingu. Już teraz z tego typu usług korzysta 100 milionów internautów na całym świecie. Również ze start-upu Voise. Jego twórcy wykorzystali technologię blockchain, w którym artyści ustalają ceny za swoje utwory i bezpośrednio zarabiają na swojej pracy.
– Te obiecujące startupy to tylko wycinek na liście nowości, opartych na ciekawych rozwiązaniach technologicznych. Przemysł muzyczny rozwija się dynamicznie, a technologia niewątpliwie za nim nadąża. Co nam te usprawnienia dają? Większe zaangażowanie, nowe doświadczenia, kolejne przełomy i jeszcze bardziej interesujący produkt dla nas wszystkich – podsumowuje Bludov.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie