Data publikacji: 2015-11-18
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 4887 zł – tyle przez rok może zaoszczędzić mała firma stosując e-podpis
Kategoria: BIZNES, IT i technologie
Jakie namacalne korzyści przynosi firmie zastosowanie podpisu elektronicznego? Ile pozwala zaoszczędzić? Sprawdziliśmy!
Jakie namacalne korzyści przynosi firmie zastosowanie podpisu elektronicznego? Ile pozwala zaoszczędzić? Sprawdziliśmy!
Jak na swojej stronie podaje Ministerstwo Gospodarki, z podpisu elektronicznego aktywnie korzysta już ponad 318 182 użytkowników (Statystyka aktywnych certyfikatów kwalifikowanych – luty 2015, Podpis elektroniczny, www.mg.gov.pl). Zestawienie pokazuje, że coraz więcej przedsiębiorców w Polsce jest świadomych korzyści, jakie przynosi im zastosowanie e-podpisu w biznesie.
Więcej czasu dla biznesu i lepsze zarządzanie pracownikami
Oszczędność czasu własnego i pracowników – to powód, dla którego 30% przedsiębiorców zdecydowało się na zastosowanie podpisu elektronicznego w swoich firmach (Wyniki najnowszych badań w sektorze SMB, Certum Asseco Data Systems, dawniej: Unizeto Technologies SA, 2015). Efektywnemu zarządzaniu biznesem sprzyja łatwość używania i rozległość zastosowań tego rozwiązania.
Jak pokazała analiza (Wyniki najnowszych badań w sektorze SMB…), 98% małych i średnich firm uważa, że codzienne posługiwanie się e-podpisem jest proste. Nic dziwnego – podpisywanie e-dokumentów elektronicznie polega na tym, że w dedykowanej aplikacji wybieramy pismo, które chcemy opatrzyć e-sygnaturą i klikamy „podpisz”. Poza tym, e-dokument podpisuje się 1 raz, więc możemy zapomnieć o tym, czym są parafki.
Wraz z wprowadzeniem e-podpisu eliminujemy szereg czasochłonnych czynności, jak np. stanie w kolejkach w urzędzie. Podpisem elektronicznym można sygnować e-pisma (umowy, faktury) online, 24/7/365. Elektroniczne podpisywanie wyklucza zawieruszenie e-dokumentów w księgowości czy zaginięcie podczas przesyłki, a więc niedoręczenie w terminie. W związku z tym znika problem wydłużania się procesu zapłaty za fakturę.
Generowanie oszczędności
Rozwiązanie, jakim jest e-podpis, pozwala przede wszystkim optymalizować koszty prowadzenia biznesu. Przykładowo, jeśli generowanie 1 papierowego pisma wynosi 9,25 zł/dziennie (przy wysyłce pocztą, nie kurierem), to mała firma, która wytwarza ich 50, miesięcznie zapłaci za to 460 zł. Gdy po zastosowaniu e podpisu wyeliminuje koszty zakupu: papieru, tonera, koperty, znaczka i druku, trochę więcej (480 zł) wyda… przez cały rok.
Czego potrzebujemy, by zacząć używać e-podpisu w firmie?
– Do stosowania bezpiecznego podpisu elektronicznego potrzebny jest zestaw, który składa się z: czytnika kart o wielkości pendrive’a, karty kryptograficznej, na której wgrany jest certyfikat właściciela, wyglądającej jak karta SIM do telefonu oraz dedykowanego oprogramowania służącego m.in. do składania i weryfikacji e-podpisu – mówi Mariusz Janczak z Certum Asseco Data Systems (dawniej: Unizeto Technologies SA) – Można go zakupić w sklepie internetowym, z dostawą do domu i – aby rozpocząć jego używanie – raz potwierdzić swoją tożsamość w jednym z punktów rejestracji centrum certyfikacji, punktów partnerskich lub u notariusza.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #BIZNES #IT i technologie