Internet wydarzenia

28 startupów przechodzi do drugiego etapu trzeciej edycji BNP Paribas International Hackathon

W weekend 9-11 czerwca w dziesięciu krajach jednocześnie odbyła się trzecia edycja BNP Paribas International Hackathon. Wzięły w nim udział 22 spółki należące do Grupy BNP Paribas. W pierwszym etapie 160 startupów pracowało nad kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze „optymalizacji obsługi klienta w

Data publikacji: 19.06.2017
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: 28 startupów przechodzi do drugiego etapu trzeciej edycji BNP Paribas International Hackathon
Kategoria: wydarzenia, internet

W weekend 9-11 czerwca w dziesięciu krajach jednocześnie odbyła się trzecia edycja BNP Paribas International Hackathon. Wzięły w nim udział 22 spółki należące do Grupy BNP Paribas. W pierwszym etapie 160 startupów pracowało nad kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze „optymalizacji obsługi klienta w Banku”.

W weekend 9-11 czerwca w dziesięciu krajach jednocześnie odbyła się trzecia edycja BNP Paribas International Hackathon. Wzięły w nim udział 22 spółki należące do Grupy BNP Paribas. W pierwszym etapie 160 startupów pracowało nad kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze „optymalizacji obsługi klienta w Banku”. 

Startupy konkurujące ze sobą skupiały się na wyzwaniach związanych z doświadczeniami klienta. Realizowały projekty skoncentrowane na kliencie przy wsparciu ekspertów z różnych linii biznesowych Grupy BNP Paribas w Berlinie, Brukseli, Stambule, Luksemburgu, Nankinie, Paryżu, Rzymie, San Francisco, Singapurze i Warszawie. 

– Praca ze startupami to sytuacja win-win, ponieważ umożliwiają nam one oferowanie innowacyjnych produktów i usług, korzystamy z ich przełomowych pomysłów i elastycznych sposobów pracy. My zaś pomagamy im w rozwijaniu biznesu – powiedział Jacques d’Estais, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas i jeden z patronów BNP Paribas International Hackathon. 

– Nasz międzynarodowy Hackathon to ważny element naszej strategii innowacyjności. W tym roku wyzwaniem jest stworzenie doskonałych doświadczeń klienta, abyśmy lepiej mogli sprostać jego obsłudze, co w pełni wpisuje się w nasz plan transformacji cyfrowej – powiedział Thierry Laborde, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas i drugi patron BNP Paribas International Hackathon. 

Ubiegłoroczna edycja BNP Paribas International Hackathon przyniosła już zamierzone efekty. Obecnie pięciu z dziewięciu finalistów realizuje swoje projekty razem z BNP Paribas. Na przykład Carsift i BNP Paribas Personal Finance niedługo uruchomią narzędzie do oferowania porad dotyczących kupowania samochodu. Startup Cadre de Vie oraz BNP Paribas Cardif i detaliczny Bank BNP Paribas we Francji zaproponują do końca 2017 roku portal nieruchomości, który będzie oferował zintegrowane usługi. 

A to już wiesz?  Innergo Systems partnerem generalnym Kongresu Forum Technologii Bankowych

Wybrane startupy w tegorocznej edycji wydarzenia otrzymały możliwość rozwinięcia swoich rozwiązań na etapie współtworzenia i mogą liczyć na wsparcie ze strony wiodących ekspertów Grupy BNP Paribas oraz zasoby potrzebne do stworzenia rozwiązań operacyjnych dla klientów BNP Paribas. 

BNP Paribas International Hackathon jest wydarzeniem wspierającym transformację cyfrową BNP Paribas i stanowi istotny element otwartego ekosystemu innowacji Banku. 

Kto zwyciężył w pierwszej rundzie? 

We Francji wygrało osiem startupów: 

BNP Paribas Personal Finance

wiGroup

wiGroup to spółka zajmująca się oprogramowaniem SaaS w dziedzinie transakcji mobilnych. Wygrała dzięki rozwiązaniu mobilnych nagród w handlu detalicznym.

Serious Factory

Serious Factory jest twórcą oprogramowania VTS, które pozwala użytkownikom na tworzenie symulatorów behawioralnych dla celów szkoleniowych bez konieczności znajomości technicznych ani projektowych.

 Banque Privee France

Q°emotion

Q°emotion to platforma cyfrowa, która analizuje i monitoruje emocje grup odbiorców za pomocą innowacyjnych algorytmów semantycznych. 

BNP Paribas Leasing Solutions

Visiblee

Visiblee to rozwiązanie typu SaaS, które identyfikuje anonimowych odwiedzających strony B2B i pozyskuje wśród nich klientów. 

BNP Paribas Cardif

coVizir.co

CoVizir.co to oprogramowanie typu chatbot dla sprzedaży i marketingu z zaawansowanymi możliwościami w zakresie analityki biznesowej. 

SPIXII

SPIXII tworzy doskonałe doświadczenia klienta na rzecz banków i firm ubezpieczeniowych w obszarze sprzedaży i obsługi ich produktów. 

Bankowość detaliczna we Francji

Botmind

Botmind towarzyszy firmom w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, szczególnie za pomocą platformy SaaS, która zarządza chatbotami. 

Celestory

Celestory to rozwiązanie do tworzenia spersonalizowanych aplikacji do nauki bez konieczności programowania, w oparciu o audiowizualne elementy treści. 

Bruksela

Smartbean (dla Corporate Banking Challenge)

Smartbean to platforma dla branży budowlanej, która centralizuje informacje wspierające komunikację oraz wymianę danych pomiędzy bankiem a klientami, od oferty cenowej po realizację projektu. 

Kudujad.io (dla Leasing Solution Challenge)

A to już wiesz?  Nowe możliwości odzyskiwania danych dla użytkowników urządzeń Apple

Kudujad.io to platforma IoT, która łączy różne urządzenia w jedną aplikację, za darmo na zawsze. Jest to swego rodzaju sklep z aplikacjami na urządzenia IoT, dostępny dla dowolnego wcześniej zarejestrowanego gadżetu IoT. 

Smovin (dla Wealth Management Challenge)

Smovin to platforma, która pomaga klientom w maksymalizowaniu rentowności ich inwestycji na rynku nieruchomości poprzez automatyzację ich działalności administracyjnej. 

Manual.to (dla bankowości detalicznej BNP Paribas Fortis)

Manual.to to platforma SaaS, która ułatwia tworzenie i czytanie instrukcji, pomaga firmom oszczędzić na kosztach produkcji treści (tekst czy obraz), jednocześnie oferując pierwszorzędne informacje, narzędzia posprzedażowe oraz lepszą komunikację. 

Singapur

Shentilium (zwycięzca BP2S)

Rozwiązanie w postaci wskaźnika nastrojów rynkowych na bazie social media, dla wszystkich klas aktywów. 

Good Atlas (zwycięzca WM)

Rozwiązanie wykorzystujące zaawansowaną technologię głosową, naturalne przetwarzanie języka oraz sztuczną inteligencję do przekazywania informacji w czasie rzeczywistym menadżerom w codziennej pracy z klientami.

 Nankin

4Paradigm

System smart core dla obszaru finansów konsumenckich, który oferuje rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji, przez cały cykl konsumencki, w tym marketing precyzyjny, zabezpieczenia przed nadużyciami,  inteligentne zbieranie danych i cen itp. 

Zhuge IO

Rozwiązanie pomagające bankom we współpracy ze sklepami fizycznymi w zakresie precyzyjnej identyfikacji, pozyskania i świadczenia usług kredytowych na rzecz potencjalnych klientów za pomocą inteligentnej platformy służącej do zbierania, analizowania i wykorzystywania danych na temat zachowań klientów online, co ma poprawić doświadczenia klientów i ich zaangażowanie. 

San Francisco

Saagie

Platforma aplikacji smart, która pomaga bankom i firmom ubezpieczeniowym w budowaniu i korzystaniu z predyktywnych aplikacji w rekordowo krótkim czasie. Może mieć zastosowanie w wielu scenariuszach bankowych, w tym ułatwianie czynności dot. nowych klientów (KYC/ALM…), przy zachowaniu zgodności z prawem czy zarządzanie ryzykiem. 

FinSpace

Automatyzacja dokumentacji i wymiany danych pomiędzy małymi i średnimi firmami a bankowością komercyjną.

A to już wiesz?  Europolis. Inteligentne miasta przyszłości już w najbliższy piątek

Luksemburg

Tetrao

Tetrao opiera się na technologii robotyki kognitywnej, dzięki czemu zachowuje się jak człowiek i przyspiesza zbieranie danych z różnych źródeł w sieci. Technologia ta skraca profesjonalny proces rejestracji nowego klienta z kilku miesięcy do trzech dni. 

Berlin

Inspirient

Inspirient specjalizuje się w zautomatyzowanej analityce danych w chmurze z intuicyjnych i pozbawionym matematyki interfejsem użytkownika.

 Stambuł

Endeksa

Endeksa to rozwiązanie służące do digitalizacji kredytów hipotecznych, którego zadaniem jest ułatwienie oceny i przeprowadzanie transakcji z aktywami nieruchomościowymi za pomocą analityki danych. 

Kiraplus

Kiraplus to platforma najmu typu smart, dzięki której zarządzanie portfelem nieruchomości i transakcjami najmu jest proste, szybkie, skuteczne i korzystne.

 Rzym

BB Boyz

BNL Boon to platforma do oferowania konkretnych ścieżek do osiągania celów życiowych ludzi. 

Mendua

Platforma do handlu rzeczami leasingowanymi przez małe i średnie firmy. 

SpidChain

Aplikacja do identyfikacji, profilowania i matchingu: gra, w której twoi znajomi mówią, co o tobie myślą, jednocześnie zbierając punkty lojalnościowe. Z niezależnych systemem identyfikacji w oparciu o blockchain. 

Bankon VR

Pierwsza aplikacja rzeczywistości wirtualnej dla obsługi klienta.

GoSherpy

Cyfrowy concierge, który oferuje klientom wysoce spersonalizowane okazje do inwestycji finansowych i niefinansowych oraz pomaga bankierom prywatnym w lepszym zrozumieniu profili ich klientów. 

Warszawa

Querona

Querona specjalizuje się w logicznym magazynowaniu danych i analityce Big Data. Wprowadza przełomowe podejście do Inteligencji Biznesowej i dostarcza rozwiązanie, które pomaga firmom w osiąganiu sukcesów w szybko zmieniającym się otoczeniu.

źródło: Biuro Prasowe Bank BNP Paribas
Załączniki:
28 startupów przechodzi do drugiego etapu trzeciej edycji BNP Paribas International Hackathon wydarzenia, internet - W weekend 9-11 czerwca w dziesięciu krajach jednocześnie odbyła się trzecia edycja BNP Paribas International Hackathon. Wzięły w nim udział 22 spółki należące do Grupy BNP Paribas. W pierwszym etapie 160 startupów pracowało nad kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze „optymalizacji obsługi klienta w Banku”.
Hashtagi: #wydarzenia #internet

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy