Proces, który może zmienić Google AdWords

strajk.pl on Kwiecień 7th, 2008

Proces, który może zmienić Google AdWords
Marcin Maj, di.com.pl

Tagi: - - - - - - - - - - - - - - - - - .

Czy w reklamach Google można wykorzystać słowo kluczowe będące zarejestrowanym znakiem towarowym? To pytanie powraca co jakiś czas, a w chwili obecnej próbuje na nie odpowiedzieć Sąd Apelacyjny USA. Rozpatruje on sprawę firmy Rescuecom vs. Google.

Spór pomiędzy wspomnianymi firmami ciągnie się już od 2004 roku. Firma Rescuecom, zajmująca się naprawą komputerów, ma do Google pretensje o to, że ta pozwoliła reklamodawcom na wykorzystywanie w reklamach słowa kluczowego „rescuecom”. Użytkownicy, którzy wpisali do wyszukiwarki wspomniane słowo otrzymali nie tylko link do strony Rescuecom, ale także linki sponsorowane do stron konkurencji.

Creative Commons License photo credit: ericskiff
Foto: Autor: ericskiff
W roku 2006 sprawa została umorzona. Sędzia uznał wtedy, że używanie przez Google danego określenia w ramach wewnętrznych mechanizmów nie może stanowić naruszenia znaku towarowego. Firma Rescuecom złożyła apelację twierdząc, że mimo wszystko dochodzi do wykorzystywania jej znaku w celu wprowadzenia klienta w błąd. W ubiegłym tygodniu z opiniami obydwu stron zapoznał się Sąd Apelacyjny.

Google to spożywczak czy biuro numerów?

Google broni się porównując swoją wyszukiwarkę do sklepu spożywczego, w którym jeden produkt może stać na półce obok podobnego produktu konkurencji (np. Coca-Cola stoi obok Pepsi). Prawnicy Rescuecom stoją natomiast na stanowisku, że usługę Google można porównać do biura numerów telefonicznych. Jeśli użytkownik szuka w nim numeru określonej firmy, nie powinien dostawać numeru firmy konkurencyjnej.
(more…)