Adscape za 23 miliony dolarów

strajk.pl on Luty 20th, 2007

Red Herring powołując się na źródła zaznajomione ze sprawą poinformował że Google zgodziło się nabyć firmę Adscape, zajmującą się reklamami w grach, za 23 miliony dolarów.


Według analityków przemysłu gier wideo, jeśli ta wiadomość się potwierdzi, może spowodować szybki rozwój rodzącego się rynku reklam w grach.

„Według mnie nie robi to wielkiej różnicy dla Google, ale marketingowej sferze gier dodaje wiarygodności” – powiedział agencji Reuters SharVanBoskirk, analityk firmy Forrester Research.

Informacje zostały potwierdzone na Google przejęło Adscape

Jak czytamyu na blogu Google:

Czasy się zmieniły. Mamy rok 2007, w którym przemysł gier komputerowych to coś więcej niż tylko rozrywka. W tym mobilnym i multimedialnym otoczeniu, gry stają się powoli częścią naszego codziennego życia. Co więcej, w odróżnieniu od telewizji, użytkownicy gier mogą wpływać na ich przebieg oraz dostosowywać do własnych, indywidualnych upodobań. Google chce również być częścią tego niezwykłego, wirtualnego świata.

Zdajemy sobie sprawę, że rozwój rynku gier komputerowych może być bardzo kosztowny. W latach osiemdziesiątych przeciętny koszt wyprodukowania pojedynczej gry wynosił ok 100 tysięcy dolarów, dzisiaj – choć trudno w to uwierzyć – to już 25 milionów dolarów. Dobra wiadomość jest taka, że ostateczny koszt gry, którą znajdziecie na sklepowej półce można znacząco obniżyć. Wierzymy, że innowacyjne formy spersonalizowanej reklamy zastosowane właśnie w grach, pozwolą osiągnąć ten cel. Z wielką przyjemnością ogłaszamy przejęcie firmy Adscape.

strona o przejęciu:

http://www.google.com/press/annc/annc_adscape.html